En el marc de les actuacions educatives d’èxit, els infants es reuneixen per tractar, parlar i reflexionar sobre diferents paràgrafs d’un llibre tot seguint els següents criteris.
1- Literatura Clàssica Universal, llibres reconeguts al llarg del temps tot garantint la qualitat literària, aportant coneixement i ampliant vocabulari.
2- Principis de l’aprenentatge dialògic
- Diàleg igualitari: en la tertúlia es respecten totes les aportacions, sense intentar imposar cap punt de vista
- Intel·ligència cultural: les experiències i el coneixement que cada persona té al llarg de la seva vida.
- Transformació: Llegint, dialogant i reflexionant podem canviar el concepte que tenim de nosaltres i les nostres relacions.
- Dimensió Instrumental: Comentant les obres en les tertúlies podem conèixer en quina època es van escriure, a quin gènere literari pertanyen, biografia de l’autor…
- Creació de sentit: són els mateixos participants els que decideixen què volen i com volen aprendre.
- Solidaritat: Obert a tota la comunitat, aprenentatge conjunt dels participants.
- Igualtat de diferències: Tractar-nos en termes d’igualtat però respectant les nostres diferències.
- TERTÚLIES LITERÀRIES: Iniciem les tertúlies literàries de P4 a 6è de Primària, una sessió setmanal tots els alumnes assisteixen a la Sala de professors i les famílies poden participar d’oients. Els llibres que treballem aquest curs per nivells són: