Tertúlies literàries

En el marc de les actuacions educatives d’èxit, els infants es reuneixen per tractar, parlar i reflexionar sobre diferents paràgrafs d’un llibre tot seguint els següents criteris.

1- Literatura Clàssica Universal,  llibres reconeguts al llarg del temps tot garantint la qualitat literària, aportant coneixement i ampliant vocabulari.

2- Principis de l’aprenentatge dialògic

  •  Diàleg igualitari: en la tertúlia es respecten totes les aportacions, sense intentar imposar cap punt de vista
  •  Intel·ligència cultural: les experiències i el coneixement que cada persona té al llarg de la seva vida.
  • Transformació: Llegint, dialogant i reflexionant podem canviar el concepte que tenim de nosaltres i les nostres relacions.
  • Dimensió Instrumental: Comentant les obres en les tertúlies podem conèixer en quina època es van escriure, a quin gènere literari pertanyen, biografia de l’autor…
  • Creació de sentit: són els mateixos participants els que decideixen què volen i com volen aprendre.
  • Solidaritat: Obert a tota la comunitat, aprenentatge conjunt dels participants.
  • Igualtat de diferències: Tractar-nos en termes d’igualtat però respectant les nostres diferències.
  • TERTÚLIES LITERÀRIES: Iniciem les tertúlies literàries de P4 a 6è de Primària, una sessió setmanal tots els alumnes assisteixen a la Sala de professors i les famílies poden participar d’oients. Els llibres que treballem aquest curs per nivells són: