Escrivim i representem els nostres propis textos teatrals!

Durant aquesta setmana els nens i nenes de 6è han representat unes obres de teatre davant dels nens i nenes d’infantil. Totes les mini obres de teatre tenien el mateix fil conductor: la contaminació i l’excés de plàstics que pateix el món.

Fa temps que aquests nois i noies treballaven a les seves obres: des de l’àrea de català hem treballat quina estructura té un text teatral, van planificar el seu text, van fer el primer esborrany i l’han editat fins a obtenir l’obra definitiva.

Des de l’àrea d’educació física, han treballat les seves habilitats com a intèrprets!

Cliqueu a la imatge per veure totes les fotos!

Postal des de Hawai (cap.7)

Els infants de primer estem molt emocionats perquè ahir vam rebre una postal de nadal dels nostres amics Kai i Koa. A la postal posava: “Mele Kalikimaka”. Vam buscar a internet i vam veure que aquestes dues paraules signifiquen: “Bon Nadal”.

Ràpidament vam decidir fer una postal per agrair que pensessin en nosaltres. Vam acordar fer una postal individual. Avui les hem enviat. Esperem que arribin a temps!!!

Tastet de Tardor P3

En motiu de l’estació de la tardor, preparem un tastet de les diferents fruites pròpies de la temporada, per aproximar els infants a diferents gustos, textures, olors, colors i, sobretot, per fomentar un hàbit saludable.

Prèviament al tastet es mostren totes les fruites als alumnes i parlem de  com són.

Després de fer el tastet elaborem un mural d’estadística per saber quines fruites han agradat més a les classes de P-3.

Els objectius d’aquesta activitat són:

• Aproximar els infants a diferents aliments i ampliar els seus gustos: Magrana, pera, poma, taronja, mandarina, raïm, codony i codonyat.
  • Fomentar un hàbit d’alimentació saludable.
  • Iniciar els alumnes a la pràctica matemàtica de l’estadística.

A primer escrivim per ajudar a en Kai i la Koa (Cap.6)

Aquestes darreres setmanes hem ajudat molt als nostres amics i amigues de Hawai. Ells i elles ens envien les seves divertides aventures, nosaltres les llegim a classe i sempre els oferim la nostra ajuda.

Primer ens van explicar que era l’aniversari de la tortugueta i ràpidament vam col·laborar creant la llista de les coses que necessitaven per preparar una bona festa.

La Raghad fins i tot els va enviar un dibuix amb la decoració per la festa. L’Eric els va escriure una carta des de casa i en Mohamed els hi va enviar un gran missatge amb altres amics i amigues de la classe.

També vam fer les invitacions per a tots els convidats i convidades ja que en Kai i la Koa estan molt enfeinats netejant el mar de plàstics.

Però quan tot estava preparat en Tukatan va fer una gran malifeta, va posar bitxo a totes les begudes. Ens vam preocupar moltíssim, els nostres amics i amigues agafarien mal de panxa si preníem això. No vam perdre els temps i ràpidament vam enviat missatges avisant-los de la jugada.

Estem en constant contacte amb el Kai, la Koa i els seus amics. Ens ajudem mútuament i treballem per a solucionar el problema del plàstic i no parem d’escrivir!

A P5 TENIM MOLTES GANES D’ESCRIURE!

El punt de partida per estimular l’escriptura és provocar la necessitat d’escriure. Els nens i les nenes de P5 estan fent moltes activitats d’escriptura a partir de l’escolta de diferents aventures.

Primer van veure la història de la Castanyera, que aquest any estava molt trista i ja no volia venir a vendre Castanyes. Ràpidament els Tresors i els Pirates van escriure una carta dient-li que ells i elles si volien que vingués. Després, a més, ho van fer de manera individual amb bonics missatges. Gràcies a totes aquestes cartes la Castanyera va recuperar l’alegria i va venir a l’escola.

També van ajudar als pares d’uns nens pirates a fugir del malvat Barba-Taronja. A més van ajudar als nostres amics pirates a resoldre enigmes. Tenen molta sort de comptar amb nosaltres ja que sabem molt d’enigmes i de lletres.

Amb aquestes activitats estimulem les ganes d’escriure i aprenem la importància que té escriure a la nostra societat.

Per útlim, ara que sóm uns campions escrivint missatges, ho apliquem a situacions de la vida quotidiana, hem començat a escriure postals de nadal. Prepareu-vos que aviat tindreu una gran sorpresa!!

Cliqueu a cada imatge per veure més.

On és el Tió de P3?

A les classes de P3 hem rebut una trucada mooolt important! Eren els animals del bosc per explicar-nos que el Tió havia arribat a la nostra escola!! Quina sorpresa!!

Així que, totes i tots plegats hem sortit a buscar-lo. Hem cridat: “Tió, Tió!!”.  Hem remirat per tot arreu i…, sabeu on l’hem trobat? Al pati ben amagat.

Ràpidament l’hem entrat a l’escola per tapar-lo. donar-li menjar i així poder fer-lo cagar pel Nadal.

Si voleu veure la nostra història, cliqueu a la foto!!