BUSQUEM LA PERSONA TÍPICA DE L’ESCOLA

Hola famílies!

Els nens i nenes de 6è hem fet un treball d’estadística per buscar la persona típica de l’escola.

Primer de tot vam començar buscant la persona típica de cada ambient. Per fer-ho tots els alumnes van respondre les següents preguntes col·locant material a la resposta corresponent:

• Quin és el teu color preferit? (blau-verd-vermell-groc-marró-negre-taronja-gris-lila)
  • Portes ulleres? (Sí-No)
  • Què és el que més has fet aquest estiu?  (Llegir- Anar d’excursió- Nedar- Descansar)
  • Com has vingut avui a l’escola? (Caminant- en cotxe-bicicleta-patinet-autobús)

Vam analitzar les dades obtingudes i vam crear una gràfica per cada una de les preguntes. Després vam poder detectar quina era la moda, i per tant, trobar les persones típiques de cada ambient. Ens van sortir les següents:

• Horta: Joana i Martina.
  • Plaça Major: no en va sortir cap.
  • Atelier: Oliba i Pol.

Vam estendre la recerca i vam buscar la persona típica de 6è, posant en comú les dades obtingudes a les votacions de cada ambient. Les persones típiques de 6è, en posar les dades de cada ambient en comú, ens van sortir diferents de les que havien sortit a cada ambient, i ens van sortir:

• Camila (Horta)
  • Mariam (Atelier)
  • Carlota (Atelier).

Després vam decidir que volíem buscar la persona típica de l’escola i així convidar a tots els ambients a participar en el nostre treball d’estadística. Així doncs, vam escollir unes preguntes que fossin accessibles per tothom, senzilles de respondre i d’analitzar:

• Quants anys tens? (2-3-4-5-6-7-8-9-10-11)
  • Quin mes vas néixer? (Gener – Febrer – Març – Abril – Maig – Juny – Juliol – Agost – Setembre – Octubre – Novembre – Desembre)
  • Quants germans/e tens? (0-1-2-3-4 o més)

Tots els ambients van passar pel nostre passadís per votar!!

Per buscar la persona típica de l’escola vam seguir el mateix procés: buidatge i anàlisi de dades, creació de gràfics i recerca de la moda. Ens vam repartir les preguntes entre els tres ambients i amb l’ajuda de les graelles de control que havien omplert les tutores de cada ambient vam poder fer el recompte de dades. Aquesta vegada les gràfiques les vam crear utilitzant els fulls de càlcul Excel.

Finalment, vam penjar per diferents espais de l’escola les gràfiques amb els resultats obtinguts però sense dir qui era la persona típica. Després d’uns dies d’intriga i expectativa, vam compartir els resultats i les persones típiques de l’escola són….

• Arlet i Larimar de la Porta dels Turers.

Per concloure amb aquest treball d’estadística vam analitzar a fons les diferents gràfiques de la persona típica de l’escola buscant la moda, la mitjana i la mediana de cada una.

Moltes gràcies a tothom per participar!!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *