Temps de grup

Anomenem estones de “temps de grup” a aquells moments compartits amb tot el grup de referència i la seva  mestra. Donem molta importància a les estones de “temps de grup”. L’’infant necessita formar-ne i sentir-se’n part; conèixer els companys i descobrir-hi amics; sentir-se segur, acollit i respectat i, en definitiva, pertànyer a un grup d’iguals ben diferents.

Aquest curs 2018-20, tenim 16 grups de referència:

GRUPS DE P3-P4:

-Grup de l’ambient del Laboratori: Laura Puigdevall.

-Grup de l’ambient del Joc Simbòlic: Carmina Masoliver.

-Grup de l’ambient de la Sala: Núria Cáliz.

GRUPS DE P5-1r:

-Grup de l’ambient de la Llotja del Tint: Mònica Arnau.

-Grup de l’ambient del Darder: Olga Puignou i Rosa Ayats.

-Grup de l’ambient de la Farga: Lurdes Tarradas.

-Grup de l’ambient de l’Ateneu: Marta Vilalta i Judit Teixidor.

GRUPS DE 2n-3r:

-Grup de l’ambient de Cal Drac: Isabel Vilagran.

-Grup de l’ambient dels Recs: Fàtima Dalmau.

-Grup de l’ambient de La Porta dels Turers: Irene Agustí.

-Grup de l’ambient del Mirador: Alba Martín.

GRUPS DE 4t-5è:

-Grup de l’ambient de la Plaça Major: Laura Pujol i Adri Dilmé.

– Grup de l’ambient de l’Horta: Anna Hortal.

– Grup de l’ambient del Mercat: Marc Ros.

– Grup de l’ambient de l’Atelier: Alícia Vilarnau.

– Grup de l’ambient d’Instal·lacions: Neus Pararols

Durant aquestes estones, es presenta un treball més dirigit amb propostes concretes:

A P3 – P4:

Després del pati del matí, les propostes sorgeixen a partir de diferents capses temàtiques, a partir de les quals cada grup d’alumnes rep una capsa diferent cada dia, d’on sorgeix una activitat concreta. Presentem les següents:

• Bossa tafanera P3 / Consciència fonològica P4
  • Matemàtiques
  • Expressió oral i pràxies bucofonatòries.
  • Filosofia

– Tres tardes a la setmana estan destinades a fer tallers. Es porten a terme tallers de Ciències, Música, Plàstica, Sensacions i Expressió corporal. Tots els grups fan cadascun dels diferents tallers.

A P5 – 1r:

Dins l’horari s’hi poden trobar diferents estones de temps de grup distribuïdes en diverses franges horàries. Aquestes estones es dediquen a fer un treball més concret per aprofundir en certs continguts del currículum. Totes les propostes estan relacionades amb les necessitats i inquietuds dels infants, sovint sorgides dels seus interessos, oferint un aprenentatge globalitzat.

A 2n – 3r i 4t – 5è:

S’aprofita aquest moment per portar a terme un treball més concret, enfocat a entendre i interioritzar certs continguts del currículum. Es planteja el treball a partir de les notícies i les necessitats més properes que compartim. Durant les estones de temps de grup també sorgeixen i es gestionen els projectes, així com també es presenten les propostes que poden realitzar durant les estones d’ambients de lliure circulació en els diferents ambients.

Estones de lectura:

– A la tarda, a primera hora, és l’Hora del Conte (a P3 – P4 i P5 – 1r). Durant aquests moments de grup es potencia l’escolta, l’atenció i el gust per la lectura. Compartim contes fantàstics, contes d’imatges, contes tradicionals, contes que ens fan riure, contes que ens fan pensar…

A 2n – 3r i 4t – 5è es destina la primera mitja hora del matí a la lectura. Durant aquestes estones es treballen diferents estratègies lectores per millorar la lectura i comprensió lectora i es porten a terme activitats per fomentar el gust per la lectura. A 4t – 5è també es porta a terme el projecte de Padrins Lectors, compartit amb els infants de P5 – 1r, dedicant-hi una sessió setmanal.