6è – Música – El caràcter musical: construïm una història al voltant d’una obra determinada

Quan un compositor o compositora vol expressar certs sentiments, emocions o vivències, es troba amb la difícil tasca d’haver de dotar la música d’un caràcter que ho reflexi tot plegat. Gràcies a la seva habilitat per combinar melodia, harmonia i ritme, complirà el seu objectiu.

Si ens fixem -especialment- en les bandes sonores de les pel·lícules de cine, observarem i sentirem que, si s’ha fet bé la feina, la música expressarà perfectament tot allò que està apareixent a la pantalla.

Amb els alumnes de 6è B, no obstant, hem girat la truita per fer una activitat molt divertida! En comptes de posar música a una escena determinada, hem agafat una peça musical que combinés diferents moments narratius (en aquest cas; tensió, moviment, i clímax), i hem intentat crear una història que li fes justícia.

Per aconseguir-ho, la classe s’ha dividit en grups per treballar la seva pròpia història. A mesura que la música sonava repetidament pels altaveus de l’aula, els i les alumnes deixaven córrer la seva imaginació escrivint tot allò que aquesta els evocava.

Quan han finalitzat la tasca, han recitat la seva història enregistrant-la amb un micròfon per poder fer la mescla amb la música de fons. Però… en aquest moment ha aparegut una dificultat amb la que no comptaven! Cada frase, cada paraula i cada pausa havia de realitzar-se en el moment just i amb la durada adients per poder barrejar-se amb la música i crear la màgia.

A continuació us deixem un tastet!