Escola Cal Músic – 25N- Dia Internacional contra la violència envers les dones.

La nostra escola es posiciona, evidentment, contra tot tipus de violència, i en aquest cas, durant el dia d’ahir, dijous 25 de novembre, ho va fer en contra de la violència masclista.

Des de les diferents classes es van presentar materials que van portar a la sensibilització i la reflexió sobre aquest tipus de violència, i sobre els fets i les situacions, que malauradament, tenen lloc a la nostra societat. Es van portar a terme diferents activitats (lectura de contes, visualització de curtmetratges, dinàmiques de grup, frases per a la reflexió…) que us il·lustrem amb les següents imatges. I és que, tots plegats, arribàrem a una conclusió i missatge final que us volem traslladar:

“La idea és que tothom pugui ser com vulgui ser sense importar si som o ens sentim nenes o nens”

Des d’Educació Infantil, es va reflexionar sobre els oficis i els estereotips de gènere relacionats amb les professions.

És important, ja des de petits i petites, ser i fer tal com som i ens sentim. Visca les ungles de colors!

En algunes de les classes, es va llegir el conte “Los colores”, amb la idea d’enderrocar els prejudicis i estereotips envers el color rosa i el color blau. Feu una ullada al text!

Una de les altres activitats, anava relacionada amb saltar a la corda! Segur que saltar a la corda és només cosa de nenes? Doncs podeu sortir de dubtes clicant al següent vídeo.

Des del Cicle Superior, una de les activitats, a més a més de tenir conceptes clau ben entesos (sexisme, estereotip, relació abusiva…), va ser l’activitat del semàfor. Arrel de diferents situacions, algunes tenen lloc sovint a les escoles i instituts, vam dir prou, STOP!

Uns quants nens es riuen d’un altre nen que se n’ha anat amb un grup on només hi ha nenes. STOP!

Un nen li diu a un altre nen que plorar és de nenes. STOP!

Uns nens diuen a una nena que no pot jugar a futbol perquè és una nena. STOP!

Un grup de nens es fica als lavabos per mirar les nenes. STOP!

Un grup de nenes es riuen d’una nena perquè porta els cabells curts i sempre va amb xandall. STOP!

Diguem STOP, posem el semàfor en VERMELL, i aturem-nos davant aquestes situacions.