Jocs matemàtics a cicle inicial

En el taller de Jocs Matemàtics es presenta esglaonadament jocs de taula que utilitzem a primer i segon. En la primera roda hem jugat a parxís, oca, Speed cups i Dobble.
Primer fem la presentació dels jocs i l’explicació de les seves regles per veure si tots/es els components del grup hi saben jugar i si tots partim de les mateixes premisses. Així ens posem d’acord en la manera de jugar. El pas següent és repartir-nos per jocs en petits grups heterogenis. Els nens/es que saben jugar ajuden als que s’inicien.

LLUM EN LA FOSCOR

Els nens i les nenes de P4 i P5 hem explorat les característiques de diferents materials en contacte amb la llum utilitzant diferents estris (taula de llum, retroprojector, llanternes…). Hem reconegut els materials translúcids i opacs, hem observat l’ombra dels objectes i el reflex de la llum, hem comprovat la transformació dels colors a través de la projecció superposada.Quina meravella!

RÀPID O LENT?

A partir de l’observació, manipulació, comprovació i comparació hem descobert quins elements s’han mogut més ràpid o més a poc a poc tant en superfícies planes com en inclinades. Ho hem provat amb diversitat de materials i objectes del nostre entorn (diferents tipus de pilotes, fruites, joguines, pedres… ).

El nostre hort

Aquest curs els alumnes de CM hem tornat a començar amb el taller de l’hort. En Toni ens va fer la presentació de les activitats que portarem a terme al llarg del curs. Ens va explicar el sentit de l’hort ecològic i el seu funcionament, la diferència entre plantar i sembrar, la importància del cultiu rotatiu dins dels diferents cicles estacionals, el compostatge: com preparar la terra abans de sembrar o plantar i els nutrients que necessita per mantenir-la en bon estat.
Així que ja estem preparats per aprofitar al màxim aquestes explicacions i posar-nos mans a l’obra!!

Un científic a l’escola

El doctor Joaquim Fuster, psiquiatre i eminència mundial en la recerca de la neurociència cognitiva, va fer el pregó de la Festa de Sant Andreu. L’endemà va venir a visitar-nos. Ens va explicar la seva feina a la Universitat de Califòrnia i va contestar totes les preguntes que li vam fer. Va ser molt interessant!

SORTIDA ALS BOMBERS I AL MOLÍ PAPERER

Els nens i nenes de cicle inicial vam anar d’excursió a Banyoles. A matí els bombers ens van ensenyar totes les seves instal·lacions. Ens van explicar anècdotes de la seva feina i ens van deixar apagar foc! Ens vam poder sentir uns autèntics bombers!
A la tarda ens vam arribar al Molí Paperer de la Farga. Allà en Jordi i la Mamen ens van explicar el procés que es segueix per fer paper, i ens ho van deixar fer a nosaltres! Vam aprendre un munt de coses.