Cantem pels avis

Aquesta setmana el grup de 3r va anar a Can Xerric a cantar nadales pels avis i àvies. Acabada la cantada, van passar una agradable estona berenant i jugant amb els avis. Va ser una tarda ben diferent!

Xerrada Internet segura

Els Mossos d’Esquadra van venir a l’escola a fer una xerrada sobre Internet a l’alumnat de 6è. L’objectiu era explicar com navegar per internet de forma segura i com prevenir possibles perills (virus, utilització de contrasenyes…).

Thanksgiving Day

L’Eileen ha compartit amb nosaltres la celebració americana del Thanksgiving Day (Dia d’Acció de Gràcies), que celebren cada any el quart dijous de novembre. Ens ha explicat l’origen d’aquesta festa, i com la celebren ara. Hem pogut veure un vídeo d’una cercavila d’aquest any.
També ens ha explicat alguna curiositat, com ara que els partits de futbol americà sempre es juguen en diumenge, dilluns i dijous, i com que el Dia d’Acció de Gràcies sempre és un dijous, doncs els jugadors ho celebren amb un àpat al camp!!

Bàsquet per la Festa

Un any més, l’escola ha participat a la Festa de Sant Andreu jugant a bàsquet. El primer partit va ser entre alumnes de 3r, 4t i 5è de Bora Gran. Els grans de l’escola van animar la jornada amb un ball i van jugar contra el Bàsquet Porqueres. Aquest partit, entretingut i emocionant, es va decantar per l’equip visitant per un ajustat 76 a 80. L’Ajuntament de Serinyà va oferir un berenar als participants.

VII Torneig de Cementiris

Per primera vegada el torneig de cementiris ha acabat amb tres campions. La lliga va finalitzar amb tres equips empatats en el primer lloc. Aquests equips van fer una minilliga i… van tornar a empatar!

En aquest document pots consultar la relació d’equips participants, els resultats dels partits i la classificació final.

ART a cicle superior

L’artista Jaume Geli, ens va visitar per fer un taller. No sabíem què faríem i vam començar dibuixant diferents formes projectades: objectes, persones, animals… Vam triar moltes formes que de seguida retallàvem i penjàvem: un dinosaure, un cavall, una papallona…
Tant en Jaume com la Consol Mas (coordinadora del projecte Art a l’aula) van tenir molta paciència perquè li vam demanar moltes coses i totes les van fer. També hem d’agrair els detalls que ens van regalar: uns maletins plens d’objectes per dibuixar.
L’activitat va durar poc i l’estona ens va passar ràpid.

En BLAUET i en DESTRALER

Els infants de P5 han estat molt engrescats fent creacions dels personatges del conte.

En BLAUET i els deu secrets

Després de la sortida a Banyoles hem continuat buscant motius pels quals són necessàries les plantes de l’estany i n’hem trobat uns quants més en el conte “En Blauet i els deu secrets de l’estany” editat pel Consorci de l’Estany i que podeu trobar a les oficines de turisme de Banyoles i al Museu Darder. Si cliqueu a la imatge el podreu mirar i llegir, segur que us agradarà.

Ajudem en BLAUET !!!

El passat divendres 10 de novembre els alumnes d’educació infantil vam anar d’excursió a Banyoles. En companyia d’en Blauet i del Follet Destraler vam passejar pel Museu Darder i amb el tren pinxo vam arribar plegats fins a l’estany. Allà vam ajudar en Blauet a  trobar els secrets que amaguen les plantes per evitar que el follet les tallés totes. Sort que ho vam aconseguir!!! Ara les plantes i els animals de l’estany viuen tranquils i en Blauet té un nou amic que l’ajuda a tenir cura d’aquest bonic paratge.