COMPETIC

Informació COMPETICS pel curs 2024 2025

En aquesta pàgina està explicada tota la informació del centre respecte als COMPETICS. Cal que llegiu fins a baix de tot de la pàgina per saber l’equivalència de cada curs amb l’ACTIC, els continguts del curs com la prova de nivell que fem per accedir al Competic 2.

Pel curs 2024 2025 tenim disponibles:

– 1 curs semipresencial de COMPETIC 2 (de setembre a juny)

– 2 cursos de  COMPETIC 3, un de semipresencial i un de telemàtic (1 competència per trimestre)

La preinscripció es farà del 20 al 28 de juny del 2024

En cas de no haver-hi plaça us podeu apuntar a la llista d’espera a la pàgina principal del nostre web a partir que s’hagi iniciat el curs al setembre: https://agora.xtec.cat/escolaadultspremia/

Prova de nivell pel COMPETIC 2

Quan no es disposi de cap certificat que acrediti l’assoliment de la competència digital, s’haurà de realitzar la prova de nivell que dura uns 30 minuts.
Per accedir al COMPETIC 3 cal disposar del certificat de l’ACTIC mitjà o el curs de COMPETIC 2.

CONTINGUTS DEL CURS

Els ensenyaments d’informàtica a l’educació d’adults —COMPETIC— tenen com objectiu facilitar l’adquisició de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per desenvolupar-se en la societat actual.

COMPETIC 2 (SEMIPRESENCIAL)

Durada 140 hores (de setembre a juny) (1 sessió presencial d’1,5 hores la resta es fa feina a casa). VESPRE

En aquest ensenyament es treballen les 8 competències i s’aprofundeix en els coneixements assolits en el Competic 1.

Les competències que s’hi treballen són les següents:

COMPETIC 3 (1 grup SEMIPRESENCIAL / 1 grup TELEMÀTIC) 1 competència per trimestre

S’ha d’assistir a 1,5h de classe a l’escola de forma presencial (un dia a la setmana).

En aquest ensenyament es treballa una sola competència per trimestre que inclou l’avaluació contínua i el projecte a finals del trimestre.

PER OBTENIR EL CERTIFICAT DE COMPETIC 3 CAL SUPERAR COM A MÍNIM 2 COMPETÈNCIES

CURS 2024 2025

Primer trimestre: C8. Presentació de continguts (tant en el grup semipresencial com en el grup telemàtic)

Segon trimestre: C6. Tractament de la informació numèrica (tant en el grup semipresencial com en el grup telemàtic)

Tercer trimestre: C7. Tractament de dades (pel grup semipresencial) C4. Tractament de la informació escrita (pel grup telemàtic)

ATENCIÓ: PER OBTENIR PLAÇA PER COMPETIC 3 SE SEGUIRAN ELS SEGÜENTS CRITERIS TAL I COM ESTÀ APROVAT A LES NOFC (Normes d’organització i funcionament del centre):

ORDRE D’ASSIGNACIÓ DE PLACES EN CAS D’HAVER-HI MÉS SOL·LICITUDS:

1. Alumnes del CFA Premià que els falta 1 competència per assolir el títol.

2. Alumnes del CFA Premià que han acabat el Competic 2 el curs anterior.

3. Alumnes externs que tenen l’ACTIC mitjà o Competic 2 en un altre centre.

4. Alumnes del CFA Premià o externs que ja tenen el títol i volen ampliar coneixements amb altres competències.

EN CAS D’HAVER-HI MOLTES SOL·LICITUDS ES FARÀ UN SORTEIG

CERTIFICATS

Equivalència del Competic amb les proves ACTIC:

Els certificats dels cursos de competència digital (COMPETIC) de l’educació de persones adultes impartits en els centres o aules de formació de persones adultes dependents del Departament d’Ensenyament obtinguts a partir del curs acadèmic 2016-2017 es consideren equivalents als certificats de l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) referits als continguts aprovats per l’Ordre PRE/18/2016, de 8 de febrer, d’acord amb la correspondència següent:

a) El certificat de competència digital de l’educació de persones adultes del nivell COMPETIC 1 equival al certificat bàsic de l’ACTIC.

b) El certificat de competència digital de l’educació de persones adultes del nivell COMPETIC 2 equival al certificat mitjà de l’ACTIC.

c) El certificat de competència digital de l’educació de persones adultes del nivell COMPETIC 3 equival al certificat avançat de l’ACTIC, en relació amb les competències que hi consten com a aptes, que han de ser dues com a mínim.