Graduat d’Educació Secundària per a adults (GES)

GES

Enllaç al projecte de GES 1

Enllaç al projecte de GES 2

Descripció

El graduat d’educació secundària (GES) és el títol acadèmic que obtenen les persones que superen l’etapa d’educació secundària. El GES permet l’accés al Batxillerat, a un cicle formatiu de grau mitjà (CFGM) o la inserció món laboral. El GES a les escoles d’adults està adreçat a aquelles persones majors de 18 anys que volen obtenir el graduat d’educació secundària.

Períodes de matriculació

Els períodes de matriculació són trimestrals. Així doncs, la matriculació s’obre els mesos de setembre, gener i abril, coincidint amb l’inici dels nous mòduls trimestrals. Per efectuar la matrícula cal portar una fotocòpia del DNI i s’han de complir els requisits de matrícula que poden trobar-se a la secció següent.

Proves de nivell

• Prova de nivell d’anglès
  • Prova de nivell de català i castellà
  • Prova de nivell de socials

Requisits d’accés

Per matricular-se al GES cal ser major de 18 anys o bé complir els anys durant l’any natural en què s’inicia el curs. També poden matricular-se persones majors de 16 anys si compleixen un dels següents requisits:

• si tenen un contracte laboral que els impedeix assistir als centres educatius en règim ordinari.
  • si es troben en procés d’obtenció d’un permís de treball.
  • si són esportistes d’alt rendiment.
  • si han cursat un PFI (programa de formació i inserció).
  • si participen al programa d’experiència professional per a l’ocupació juvenil a Catalunya “Joves per l’ocupació”.

Informació general sobre el GES

Aquest ensenyament es divideix en dos cursos: el primer curs equival a 1r, 2n i 3r de l’ESO mentre que el segon curs equival a 4t de l’ESO. Les assignatures estan organitzades en mòduls que tenen una durada trimestral o quadrimestral. Aquests mòduls de 35 hores lectives estan organitzats en tres grans àmbits de coneixement:

1. Àmbit de la Comunicació: llengua i literatura catalana, llengua i literatura castellana, llengua estrangera.
  2. Àmbit de les Ciències Socials: ciències socials, geografia, història i arts.
  3. Àmbit Científic-Tecnològic: matemàtiques, física, química, biologia, geologia, tecnologia.

A més, caldrà cursar 6 mòduls optatius d’entre els que ofereix el centre.

Convalidacions i acreditacions

En cas de tenir totes les assignatures de 1r, 2n i 3r d’ESO aprovades, l’alumne/a podrà matricular-se directament al segon curs de GES. En cas de tenir aprovades les assignatures de 1r, 2n i 3r d’ESO de només un dels àmbits, l’alumne/a no caldrà que faci els mòduls del primer curs de GES d’aquell àmbit que ja té aprovat.

Ensenyaments superats d’estudis anteriors
Convalidacions

ENSENYAMENTS LOE I LOGSE

Ensenyaments de l’educació secundària per a les persones adultes regulats en aquest Decret