Accés a Grau Superior

Preparació a Proves d’Accés a Grau Superior (PPGS)

Curs de 10 hores setmanals. El centre imparteix dos cursos, un en franja horària de matí i un altre en franja horària de vespre. Les assignatures que s’hi imparteixen són les següents:

Assignatures comunes: Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques.

Assignatures específiques: Cada alumne haurà d’escollir dues assignatures de l’opció que li correspongui segons la família professional a la qual pertanyin els estudis que vol realitzar. Aquestes dues assignatures es cursaran online a través de l’Institut Obert de Catalunya (IOC), mitjançant matrícula compartida. Els alumnes que acreditin un grau mitjà o experiència laboral relacionada amb el cicle superior que volen estudiar quedaran exempts d’aquestes assignatures específiques.

L’avaluació és contínua i l’assistència obligatòria. En acabar el curs, els alumnes que hagin obtingut una qualificació mitjana superior a 5 rebran un certificat d’assistència amb la nota obtinguda a l’avaluació del curs. Aquest certificat els suposarà una puntuació de fins a dos punts addicionals quan s’examinin a l’institut on facin la prova d’accés.

Requisits d’inscripció: Per inscriure’s a la prova cal tenir 19 anys o més (o complir-los durant l’any natural de la prova) i no tenir cap titulació acadèmica equivalent o bé que doni accés a un cicle formatiu de Grau Superior, com ara el Batxillerat o un cicle formatiu de Grau Mitjà.

Des del curs 2017-2018, els alumnes que acreditin un Grau Mitjà aprovat, no hauran de fer la Prova d’accés i la nota del curs de Preparació els servirà per accedir directament als centres on imparteixin els graus.

Per a més informació sobre els requisits de matrícula, exempcions de la part específica i els efectes de la superació de la prova d’accés pots consultar aquest enllaç.