Accés a Universitat +25/+45

Preparació Proves d’Accés a Universitat Majors de 25 anys

Descripció del curs

És un curs adreçat a persones majors de 25 anys que volen cursar estudis universitaris i que no han superat el Batxillerat ni la prova de Selectivitat (PAU) i tampoc estan en possessió d’un títol de tècnic superior de formació professional. L’escola ofereix la preparació de les assignatures comunes i les persones que vulguin fer la prova hauran de preparar les assignatures específiques pel seu compte.

Les persones majors de 45 anys estan exemptes de fer la part específica de la prova i només hauran de superar l’examen de les assignatures comunes de la prova d’accés, a excepció de l’anglès. Les persones que superin la prova seran convocades a la universitat per la realització d’una entrevista personal.

Assignatures

Les assignatures de la part comuna de la prova són:

• català (25%)
  • castellà (25%)
  • comentari de text (25%)
  • llengua estrangera: anglès, francès, alemany, italià o portuguès (25%)

Les assignatures de la part específica dependran de la branca de coneixement a què pertany el grau universitari al qual vol accedir l’alumne. Podeu consultar les opcions a la taula de sota:

OPCIONS D’ACCÉS

MATÈRIES

A) ARTS I HUMANITATS Filosofia

Geografia

Història contemporània

Història de l’art

Literatura

B) CIÈNCIES Biologia

Estadística

Física

Química

C) CIÈNCIES SOCIALS I JURÍDIQUES Economia i Organització d’Empresa

Estadística

Geografia

Història Contemporània

D) ENGINYERIA I ARQUITECTURA Dibuix Tècnic

Economia i Organització d’Empresa

Física

Química

• Cadascun dels exàmens es qualifica amb una puntuació de 0 a 10 punts.
  • És obligatori lliurar tots els exàmens de la mateixa fase per tal d’obtenir la qualificació corresponent.
  • La qualificació de la fase general s’obté de la mitjana aritmètica dels quatre exàmens.
  • La qualificació de la fase específica s’obté de la mitjana aritmètica dels dos exàmens.
  • La qualificació final de la prova s’obté de la mitjana aritmètica de la qualificació obtinguda en cadascuna de les fases. Només es podrà fer la mitjana quan la qualificació de cadascuna de les dues fases sigui igual o superior a quatre punts.
  • Superes la prova d’accés quan obté un mínim de cinc punts en la qualificació final.
  • Un cop superada la prova per a més grans de 25 anys, la qualificació obtinguda té validesa indefinida.
  • Si compleixes els requisits pots presentar-te de nou en convocatòries posteriors per millorar la qualificació obtinguda.

Trobaràs més informació sobre les proves en aquest enllaç.

Com a mínim un 3% de les places a tots els graus universitaris estan reservades a les persones que accedeixen a la universitat a través de la prova d’accés per a majors de 25 anys.