Per tal de fer una acurada diagnosi s’han emprat les eines següents:
- Selfie (alumnat, professorat i equip directiu)
- Selfie for teachers (professorat)
- Enquesta a les famílies
- Pla TAC
- PGA
- PEC
Els aspectes que, des de la diagnosi, han orientat la presa de decisions quant a l’estratègia digital que l’escola ha de seguir, són els següents:
Punts a mantenir
|
Punts a millorar
|
- continuació del desenvolupant l’Estratègia Digital de Centre
- vetllar pel bon funcionament de l’equipament
- accés a internet de forma adequada i segura
- foment de l’ús d’eines i recursos digitals entre l’alumnat, en els projectes d’aula-
- comunicació amb eines digitals amb tota la comunitat educativa
- manteniment i impuls de la comunicació a través de les xarxes socials, el nodes de l’escola i el classdojo.
- impuls del desenvolupament professional docent, facilitant l’accés a formació de l’àmbit digital.
- continuar impulsant les accions informatives i formatives amb les famílies, de manera especial, amb les que mostren un baix nivell de competència digital.
|
- increment de les visites al Nodes de centre
- avaluació dels progressos d’ensenyament i aprenentatge amb tecnologies digitals.
- integració de la coavaluació i l’autoavaluació amb eines digitals en les activitats d’aula.
- millora de la retroalimentació amb dispositius digitals
- introducció d’estratègies digitals per al reconeixement del treball dels altres.
- empoderament de l’alumnat en el disseny i difusió de continguts digitals, elaborats a l’aula de manera col·laborativa i que comporta la construcció de coneixement.
- incorporació de protocols i acords en l’EDC que impliquin la participació i col·laboració del professorat en la seva concreció.
- gestió d’espais de trobada per a l’intercanvi de recursos i experiències d’aula
- impuls en la creació de propostes didàctiques que contemplin l’assoliment de la competència digital de l’alumnat.
|