ESCOLA VERDA- JA TENIM COMPOSTARDOR A L’ESCOLA!

L’autocompostatge consisteix en convertir de forma natural les restes d’aliments i material vegetal que generem diàriament en un adob natural que podem aplicar a les nostres plantes, al jardí o a l’hort. Amb l’autocompostatge retornem al sòl els nutrients i tanquem el cicle de la matèria orgànica; d’aquesta manera simplifiquem el cicle, ja que es produeix al mateix lloc on es generen els residus orgànics.

A finals del curs passat els mestres van rebre formació, per part del responsable de SECOMSA, sobre el funcionament d’un compostador.

El nostre objectiu és que tots els alumnes del centre prenguin conciència de la importància de recollir la matèria orgànica, per aconseguir finalment adob per a l’hort ecològic.

El primer pas que van dur a terme va ser organitzar una sortida d’entorn amb els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior per anar a buscar matèria seca al voltant de l’escola. D’aquesta manera vam formar una bona base al compostador en contacte amb el sòl.

Les delegades de 6è van ser les responsables d’anar explicant als diferents cursos què caldrà recollir als nous contenidors d’orgànica, els quals van ser entregats per SECOMSA. A l’escola només hi posarem fruita i verdura.

Els delegats verds de cada classe seran els encarregats de baixar el contendor marró al pati per després abocar-hi el menjar al compostador.

Per acabar, comentar-vos que durant aquest primer trimestre a la cartellera verda se li ha plantejat a cada cicle un repte relacionat amb l’autocompostatge. Les properes setmanes els alumnes aniran penjant els seus treballs per tal que tota l’escola ho pugui conèixer i esdevinguin uns experts en l’autocompostatge.

Us encoratgem a continuar a les vostres llars amb aquesta nova acció que hem iniciat amb moltes ganes a l’escola.

Moltes gràcies per la vostra col.laboració.

Claustre de mestres

Escola Verda

(cliqueu sobre la imatge superior per visitar la galeria fotogràfica)