ESCOLA- COMITÈ AMBIENTAL ESCOLA VERDA

El passat dimecres vam constituir el Comitè Ambiental d’Escola Verda del nostre centre, format per la Directora, la Coordinadora d’Escola Verda, els Delegats verds de 5è i 6è (el Tarik Ouadi, el Martí Solanellas i el Jordi Curto), la representant de les famílies (la Sra. Vicky Latorre) i la Regidora d’Educació de l’Ajuntament de Riudecols (la Sra. Rosa Sàmper).

En aquesta reunió els Delegats verds van tenir l’oportunitat de poder explicar quines són les diferents accions verdes que estan duent a terme cada grup de l’escola.

• Apadrinar el cirerer del pati d’Infantil i recollir plàstics del pati.
  • Elaborar una piràmide dels aliments i investigar la quantitat de sucre que porten els aliments.
  • Participar en un concurs de dibuix a partir del treball d’uns contes mediambientals.
  • Dur a terme un projecte sobre l’insecte Pal per tal de conèixer en profunditat les seves característiques.
  • Elaborar cartells de conscienciació sobre l’ús del paper i les tovalloles per a totes les classes, i planificar la realització d’un mural mediambiental al pati de l’escola.
  • Realitzar un treball sobre alimentació saludable a partir de cartells informatius i realitzant un control diari dels tipus d’esmorzars, per així aconseguir que mengem més sa.

Després d’aquestes explicacions, van exposar als membres del Comitè Ambiental noves propostes provinents dels alumnes de l’escola.

• Pintar les porteries que estan rovellades
  • Renovar les xarxes de les porteries i les cistelles de bàsquet
  • Pintar els jocs del pati
  • Aconseguir bancs amb taula pels patis de Primària i Infantil
  • Tornar a construir la piràmide de sorra i pneumàtics al pati d’Infantil

La Vicky Latorre ens va proposar penjar un article a la pàgina web sobre un resum de totes les accions que hem realitzat des del 2010, moment en el qual ens van donar l’insígnia com a Escola Verda. D’aquesta manera les famílies podran conèixer millor tots els projectes mediambientals que anem construint. A banda, ens facilitarà el nom d’un llibre que tracta el tema del compostatge, molt adient per a treballar-ho amb els nostres alumnes, ja que properament, i gràcies al compostador que ens ha instal.lat l’Ajuntament, començarem a fer compost al centre.

La Rosa Sàmper, després d’escoltar totes les propostes dels alumnes, es va oferir a col.laborar amb totes aquelles accions verdes que el centre dugui a terme.

Moltes gràcies a tots els membres del Comitè ambiental, molt bona feina!!!

Tots som Escola Verda!!

Núria Olivé

Coordinadora Escola Verda

(cliqueu sobra la imatge per visitar la galeria fotogràfica)