ELS PADRINS A CICLE INICIAL

La lectura és fonamental en l’educació dels nostres alumnes i per tal de dinamitzar-ne el seu aprenentatge ja fa uns quants cursos que realitzem amb èxit, el projecte de Padrins Lectors. Es tracta d’una activitat cooperativa que consisteix a fer que alguns dels alumnes més grans (5è i 6è) siguin padrins de lectura dels més petits (P5 i Cicle Inicial).

D’entre els aspectes positius que aporta l’activitat, destaquem que:

• Motivaa llegir als alumnes i connecta amb els seus interessos.
  • Responsabilitzaals més grans de l’atenció i cura dels petits, i els fa conscients que ells són el seu exemple, amb tot el que això implica.
  • Afavoreix larelació entre els diferents nivells i millora la convivència dins el centre ja que es treballa de forma cooperativa.
  • Es treballen contingutsconceptuals, procedimentals i actitudinals.
  • Hi ha una especial inclusióde tot l’alumnat donat que es presenten tasques de diferents graus de complexitat que respecten els diferents ritmes d’aprenentatge.

Els objectius que ens proposem són diversos:

• Potenciar els aprenentatges per part de totsels participants (padrins i fillols)
  • Crear contextos significatiusd’aprenentatge (“llegeixo perquè algú m’entengui”, “llegeixo per algú que li interessa escoltar-me”)
  • Establir lligamsafectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura
  • Generar una experiència positiva i plaent de lectura.

PODEU ACCEDIR A L’ÀLBUM DE FOTOS CLICANT A LA SEGÜENT IMATGE!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *