Sant Jordi 2018

El passat dilluns dia 23 d’abril, vam celebrar la diada de Sant Jordi; una diada festiva, no només per l’escola sinó també pel poble de Riudecols.

Vam comptar amb la participació d’alumnes, mestres, famílies, veïns i alguns convidats ; i amb un seguit d’actes que van omplir de festa el matí del dia 23.

A les 9 ens vam trobar a l’escola i, un cop tot preparat, vam baixar al poble, on ens esperaven un seguit d’activitats. A la Plaça de la Vila hi teníem una magnífica parada amb roses i llibres per a totes les edats. A la Plaça del Metge vam realitzar un taller consistent en la elaboració de les titelles del Drac, Princesa i Sant Jordi, tot utilitzant caramels amb pal. A més a més, aquest any, a la Plaça de l’Església i el Pla d’en Blai, vam poder escoltar contes de diverses nacionalitats, explicats per alguns dels nostres alumnes i altres participants convidats per a l’ocasió.

L’alumna Anaïs Ricciarelli ens va explicar un conte en italià que es titula ” Chi me la fata in testa”. L’alumne Andreu Binda, com que sap parlar portuguès, ens en va explicar un en aquesta llengua; es titula “ Você e um macaquino sapeca”. L’alumna Maria Also va explicar el conte en català “La princesa Clàudia i el seu casc de bombera“, i l’alumna Lila Ricciarelli ens va explicar en alemany el conte “Prinzessin Lillifee und dea BeaKristall“

Aquest any vam comptar amb la presència de dues col·laboradores internacionals que van participar de la nostra festa de Sant Jordi. Parlem de la senyora Élodie Paumier, antiga auxiliar de conversa de francès de l’escola, i que ens va explicar diversos contes en francès; i la senyora Francesca Diane que ens en va explicar un en anglès.

Vam gaudir molt escoltant contes d’arreu del món de la mà dels nostres alumnes i companys que, aprofitant el seu domini de les llengües, ens van apropar a les històries d’altres cultures.

A l’hora d’esmorzar, els alumnes de cada grup, ens van delectar a tots els veïns del poble, amb un recull de poemes recitats a través de la megafonia de l’ajuntament. Per a acabar el matí, i mentre els alumnes de 5è animaven l’ambient amb ritmes de timbals, els alumnes d’Infantil van fer ballar el nostre drac i els de 6è van fer ballar el nostre gegant Petardu pels carrers del poble.

Per a posar el punt i final a aquesta setmana, el divendres 27 d’abril vam celebrar l’entrega de guardons del III Concurs Literari de Sant Jordi a la Casa de Cultura del poble.

Els alumnes guardonats del III concurs literari de Sant Jordi va ser:

Alumnes de 1r:  guanyador Marcel Binda, finalistes Yibeltal Aragonès i Meritxell Cabré.

Alumnes de 2n:  guanyadora Gemma Curto, finalistes Maria Dobrescu i Joan Also.

Alumnes de 3r: guanyadora Neus Guiu, finalistes Anaïs Ricciarelli i Isaac Ramku.

Alumnes de 4t: guanyador Mohamed Ouadi, finalistes Xènia Cabré i Albert Aragonès.

Alumnes de 5è: guanyadora Maria Also, finalistes Laura Pageo i Arantza Martínez.

Alumnes de 6è: guanyadora Gisela Curto, finalistes Marta Espinach i Marta Roca.

L’escola agraeix un cop més la col·laboració i participació de l’AMPA i de l’Ajuntament de Riudecols en el desenvolupament i funcionament d’aquest esdeveniment que, any rere any es va consolidant en la vida del poble.