Acolliment

ACOLLIMENT DIGITAL

L’acolliment digital forma part de l’acolliment general al centre.

• L’equip docent ha de tenir actiu el correu Xtec i conèixer la contrasenya GICAR. En el cas que el/la docent no disposi d’usuari Xtec el/la director/a li gestionarà l’alta. Disposar d’aquest usuari és imprescindible per a la comunicació corporativa del docent.
  • Es lliura el portàtil de dotació a cada docent i se li comprova l’accés i la connectivitat i el nou docent signa el full de lliurament. Quan deixi el centre haurà de tornar-lo físicament amb el carregador.
  • A l’Escola disposem d’un ordinador que fa de servidor. Aquest servidor està compartit amb tots els ordinadors del centre. Dins del seu disc hi trobem les diferents carpetes visibles segons els usuaris (prof, argo i migdia). L’equip docent empra aquestes carpetes al centre tant per treballar com per guardar informació. Aquestes també estan disponibles fora de l’Escola mitjançant la unitat virtual GoogleDrive instal·lada als portàtils docents. Aquestes carpetes són la:
          • P, generalment utilitzada com a unitat per emmagatzemar informació dels mestres.
          • T, unitat destinada a l’emmagatzematge dels alumnes.
          • Z, emmagatzematge de fotos.
          • V, emmagatzematge de vídeos.
          • I altres unitats destinades a direcció, secretaria, administració, consergeria, AFA…
  • Es dona a cada docent els codis per fer servir la fotocopiadora i entrar a la sessió Prof dels ordinadors.
  • Descriure, acotar i afegir als serveis que fem servir amb les diferents eines (correu electrònic, Drive, whatsapp, calendaris…) i donar-los de baixa quan deixin el centre.
  • Presentar l’espai web de l’Escola i informar que cada cicle i especialitat té un blog i un/a encarregat/da de les publicacions d’aquest.
  • Assignar un correu electrònic corporatiu d’Escola (domini @escolaespiga.cat).
  • Compartir els correus electrònics de l’alumnat i de les famílies del curs assignat.
  • Si és necessari, es dona d’alta als/les mestres a les diverses plataformes del curs on són assignats.
  • S’assessora els docents en l’accés amb codi a l’aplicació TokApp per poder gestionar amb les famílies les autoritzacions i pagaments de sortides. En acabar el curs es dona de baixa del TokApp als mestres que marxen del centre.
  • A l’arrel de la P hi ha un document d’incidències tècniques. Cada migdia l’informàtic contractat per l’AFA, el coordinador EDC i/o el secretari de l’Equip Directiu, i quinzenalment el personal preventiu del Departament, fan revisió del document i corregeixen les incidències esmentades que es puguin.
  • L’equip docent vetllarà pel manteniment de les contrasenyes de l’alumnat i les normes d’ús ètic de la tecnologia.

• Es presenta a l’alumnat els dispositius que farà servir a l’Escola: ordinadors, portàtils i robots.
  • En el cas de l’alumnat de CS, signaran el compromís de bon ús dels portàtils individuals.
  • Es fa lliurament dels portàtils del Departament a l’alumnat de CS.
  • Es presenten als alumnes els espais web del centre i els que serviran per al seu treball educatiu.
  • Es dona l’usuari i contrasenya a l’alumnat de l’Entorn Virtual de l’Escola (Moodle) i les diferents aplicacions utilitzades en cada cas (Dictapp, NAVIO, Innovamat…).
  • A CS es facilita el correu dels docents per poder comunicar-se o compartir tasques.
  • A CS es demana la conformitat del bon ús i de les pràctiques sancionables del correu electrònic.
  • S’informa de la possibilitat de restablir les contrasenyes i resoldre problemes tècnics demanant ajuda als docents.