Documentació bàsica

En diferents documents de l’Escola (alguns en revisió), podem trobar referències a la cultura digital:

PROJECTE DE DIRECCIÓ (PdD)

2.- CONTEXTUALITZACIÓ

2.2.- RECURSOS
2.2.3.- FUNCIONALS:

Entenem com a recursos funcionals tots aquells documents que formen part de l’organització i bon funcionament del centre, com el PEC, PGA, PL, PLA, PLA ATENCIÓ A LA DIVERSITAT, NOFC, PROJECTES D’ESCOLA, PLA TAC.

2.4 ORGANITZACIÓ:

– Equips de treball: són equips formats per mestres de tots els cicles i amb temes concrets a treballar: TAC, Biblioteca, Agenda 21, PCEE, Anglès, Pedagògic, CAD. Ens trobem quinzenalment.

3 DIAGNÒSI – DAFO:

També és una fortalesa molt important la col·laboració, implicació i participació de tota la Comunitat Educativa. No podem deixar de banda que la dotació de recursos humans amb especialitats en atenció a la diversitat, anglès i TAC, ens facilita poder atendre aquests aspectes dedicant més recursos materials: hores, espais, recursos humans.

3.1 MATRIU DE FACTORS:

DEBILITATS:

• D5-Millora de l’ús de les TAC com a eines d’aprenentatge: mSchools, pensament computacional, robòtica.

OPORTUNITATS:

• O5- Disponibilitat de docents amb formació TAC, AICLE, i ATENCIÓ ESPECIALITAT, a cada cicle.
3.2 DAFO-ESTRATÈGIES:

OPORTUNITATS

• O6- Disponibilitat de docents per millorar la formació TAC, i AICLE, mètode científic-investigació.

DEBILITATS

• D5-Millora de l’ús de les TAC com a eines d’aprenentatge: mSchools, pensament computacional, robòtica, mètode científic-investigació.

ESTRATÈGIA ADAPTATIVA

• Formació en centre en metodologia basada en pensament computacional, robòtica, mschools, Mobile history maps, mètode científic-investigació.
  • Proposta de treball amb TAC en les àrees. medi, llengües, matemàtiques.

4 OBJECTIUS, ESTRATÈGIES I ACTUACIONS:

OBJECTIUS ÀMBIT PEDAGÒGIC-DIDÀCTIC: MILLORAR ELS RESULTATS.

• OBJECTIU 1: MILLORAR ELS RESULTATS ACADÈMICS DE TOTS ELS ALUMNES EN APRENENTATGES COMPETENCIALS, FENT ÚS DE METODOLOGIES GLOBALITZADES: PROJECTES, PENSAMENT COMPUTACIONAL I NOVES TECNOLOGIES, MÈTODE CIENTÍFIC-INVESTIGACIÓ.
    • ESTRATÈGIA 1.1: Programació de FIC sobre desenvolupament de metodologia globalitzades, pensament computacional, robòtica, mètode científic-investigació.
      • ACTIVITAT 1.1.1: Participar, gradualment, en cursos FIC de metodologies globalitzades, pensament computacional, robòtica, mètode científic-investigació.

OBJECTIUS ÀMBIT ORGANITZATIU I DE GESTIÓ

• OBJECTIU 1: ORGANITZAR EL CENTRE AMB UN FUNCIONAMENT OBERT.
    • ESTRATÈGIA 1.1: Organització del claustre tenint en compte un lideratge distribuït.
      • ACTIVITAT 1.1.1: Creació de grups de treball intercicle amb la funció de revisar i actualitzar els documents de centre: NOFC, Pla TAC, PEC.

PROJECTE ESCOLAR DE CENTRE (PEC)

3. OBJECTIUS DE CENTRE (QUÈ PRETENEM)

3.1- PLANTEJAMENTS EDUCATIUS
3.1.5.- OBJECTIUS PEDAGÒGICS DE L’ESCOLA ESPIGA
  • 5 – Competència digital
    • 5.1.- Dominar habilitats digitals per interactuar en la societat.
    • 5.2.-  Utilitzar instruments i aplicacions digitals.
    • 5.3.- Seleccionar fonts d’informació i comprendre el sentit profund dels missatges.
    • 5.4.- Analitzar i organitzar dades d’entorns digitals.
    • 5.5.- Dominar plataformes interactives.
    • 5.6.- Adquirir uns hàbits de civisme en la identitat digital i en la comunicació interpersonal.

4. CONCRECIÓ I DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE (COM HO FEM)

4.1. CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA
4.1.6. CRITERIS DE DEFINICIÓ DE LLOCS DE LA PLANTILLA DOCENT AMB PERFILS PROFESSIONALS SINGULARS.

La plantilla del centre ha sofert en pocs anys molts canvis de personal motivats per jubilacions. D’això se’n deriva un elevat grau de personal provisional. Un objectiu del PdD és vetllar per configurar una plantilla competent i estable per donar resposta als objectius del PEC. D’entre aquests objectius, destaquen com a prioritaris la millora de la competència en llengua anglesa, l’atenció a la diversitat, la millora de la competència digital tant de l’equip docent com de l’alumnat i la millora de la competència lectora. La descripció de perfils professionals és una eina que facilita aquest procés.

Les TAC a l’Escola ESPIGA

L’alumnat i les famílies de l’Escola tenen un bon nivell en l’ús de les TIC. Cal aprofitar aquesta fortalesa i aprofundir en  el domini i ús de les noves tecnologies en el procés d’ensenyament-aprenentatge. Es requereix docents formats en competència digital.

El centre compta amb una dotació important de recursos de noves tecnologies (l’AMPA de l’Escola complementa la dotació del Departament). Cal fer-ne ús i tenir un bon domini en diferents àmbits.

És prioritat de l’Escola i així es contempla en el PEC i en el PdD la competència digital de l’equip docent i de l’alumnat. Per aquest motiu s’han perfilat dos llocs de treball:

• Perfil PAN – TIC.
  • Perfil PMU – TIC.

ANNEX 4

LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Les competències bàsiques que s’han d’adquirir en finalitzar l’educació obligatòria són les següents:

• 5.- Competència digital
    • És l’adquisició d’habilitats imprescindibles per interactuar amb normalitat en la societat digital en què es viu. Inclou destreses referides a instruments i aplicacions digitals; al tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball i d’aprenentatge; a la comunicació interpersonal i a la col·laboració en entorns digitals; i als hàbits, civisme i identitat digital.

NORMES D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE CENTRE (NOFC)

CAPÍTOL 5. ÒRGANS DE COORDINACIÓ.

Art. 52.  Són òrgans de coordinació del centre els següents:
52.1. Col·legiats:
  • Comissions de treball: