Competència

L’objectiu de les accions formatives de competència digital i de suport a la transformació digital dels centres organitzades per la Direcció General d’Innovació, Digitalització i Recerca Educativa és garantir la millora dels resultats educatius de l’alumnat, i en particular, l’assoliment de la competència digital, tant de l’alumnat com del professorat. La formació de cultura digital està alineada amb les diferents dimensions i nivells de la Competència digital docent i emmarcada en l’eix 2, professorat digitalment competent, del Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC).

(Imatge extreta de “https://projectes.xtec.cat/xtcd/competencia-digital-docent/”)

LA COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT

La competència docent és un dels factors més determinants en la qualitat de l’acció educativa. En la seva pràctica diària, el professorat ha de desenvolupar la competència digital docent de manera integral.

Durant el curs 2022-2023 s’ha realitzat la Formació a centre (FIC) “Elaboració de l’Estratègia digital de centre i situacions d’aprenentatge” de 40 h.

LA COMPETÈNCIA DIGITAL DE L’ALUMNAT

L’assoliment de la competència digital de l’alumnat és un dels objectius principals de l’EDC. Aquest assoliment s’ha d’aconseguir de forma transversal amb la implicació de totes les matèries o àmbits.

L’Escola planifica el seu desplegament i la seva avaluació en els diferents nivells i cursos.

Durant el curs 2023-2024, s’actualitzarà d’acord amb el nou currículum.