DOCUMENTS DE CENTRE

El projecte de direcció és un instrument essencial de l’autonomia dels centres educatius perquè ordena el desplegament i l’aplicació del projecte educatiu per al període de mandat de la direcció del centre, en concreta l’estructura organitzativa i n’inclou uns indicadors, derivats del que estableix el projecte educatiu del centre, que han de servir per avaluar l’exercici de la direcció.

Així mateix, el projecte de direcció defineix el marc en què el director o directora exerceix les funcions, en un context de lideratge distribuït per l’enfortiment institucional dels centres educatius.

El projecte educatiu és la màxima expressió de l’autonomia dels centres, recull la identitat del centre, n’explicita els objectius, n’orienta l’activitat i hi dóna sentit amb la finalitat que els alumnes assoleixin les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu, d’acord amb el marc proporcionat pel Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius, que situa la presa de decisions en l’àmbit del centre per enfortir la institució escolar i el lideratge educatiu.

En aquest sentit, el projecte educatiu de centre és el document estratègic marc de la institució escolar que concreta, interpreta i aplica les previsions de la normativa vigent als trets característics del centre, d’acord amb les necessitats educatives dels alumnes i els objectius del centre.

El nostre PEC es compromet a respondre als principis d’eficàcia, eficiència, de funcionament integrat, de gestió descentralitzada, de flexibilitat, de participació de la comunitat educativa i compromís de les famílies en el procés educatiu, i orientat a garantir el dret a una educació de qualitat a  tot l’alumnat.

Els principis del nostre PEC es complementen amb 5 eixos estratègics que pretenen adequar el model pedagògic de l’Escola Espiga a les aspiracions educatives de la societat del segle XXI.

comité - Buscar con Google | Imagenes para presentaciones, Plantillas de fondo de powerpoint, Trabajo en equipo imagenesLes Normes d’Organització i Funcionament del Centre (NOFC) és un document per regular la vida interna del centre i establir i concretar les relacions entre els diferents sectors que formen part de la comunitat educativa.

Les NOFC apleguen el conjunt d’acords i decisions d’organització i funcionament que s’adopten per fer possible, en el dia a dia, el treball educatiu i de gestió que permet assolir els objectius proposats en el Projecte Educatiu de Centre (PEC) i en la Programació General Anual (PGA).

El marc normatiu que regula el Projecte de Convivència és la Resolució EDU/1753/2020, de 16 de juliol, per la qual es modifica la Resolució ENS/585/2017, de 17 de març, per la qual s’estableix l’elaboració i la implementació del Projecte de Convivència en els centres educatius dins del marc del Projecte Educatiu de Centre.

El Projecte de convivència reflecteix les accions que el centre educatiu desenvolupa per capacitar tot l’alumnat i la resta de la comunitat escolar per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes.

Imatge relacionadaEl PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE és un document que tots els centres públics i privats sostinguts amb fons públics han d’elaborar com a part del seu projecte educatiu.

D’acord amb la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació, el projecte lingüístic ha d’emmarcar el tractament de les llengües al centre i ha d’incloure els aspectes relatius a l’ensenyament i a l’ús de les llengües, entre els quals hi ha d’haver a) El tractament del català com a llengua vehicular i d’aprenentatge, b) El procés d’ensenyament i d’aprenentatge del castellà, c) Les diverses opcions amb relació a les llengües estrangeres, d) Els criteris generals per a les adequacions del procés d’ensenyament de les llengües, tant globalment com individualment, a la realitat sociolingüística del centre, i e) La continuïtat i la coherència educatives, pel que fa als usos lingüístics, en els serveis escolars i en les activitats organitzades per les associacions de mares i pares d’alumnes.

Per tant, El PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE és un document que parteix d’una reflexió interna del centre, que recull les decisions preses a partir d’aquesta anàlisi en relació a l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües i que té com a objectiu donar
coherència a la manera d’adquirir-les. És un document de reflexió i de presa de decisions que incideix en tots els contextos comunicatius dels centres: aula, centre i entorn.

  • Metodologia.

metodologiaLa finalitat pedagògica de l’Escola és donar resposta a les necessitats educatives de tot l’alumnat i potenciar l’èxit educatiu.

L’aplicació de mesures organitzatives, així com la selecció dels materials didàctics i les fonts d’aprenentatge, l’aposta per emprar diferents estratègies metodològiques i el compromís amb la pedagogia activa ens permeten una atenció diversificada i personalitzada que ens garanteix un aprenentatge significatiu i una educació integral i de qualitat per a tots i cadascun dels/de les nostres alumnes.

La carta de compromís educatiu és un document que situa, facilita i afavoreix la cooperació entre les accions educatives de les famílies i la del centre educatiu.

Per afavorir l’èxit educatiu de tot l’alumnat és imprescindible establir un marc de relacions i compromisos entre les famílies i els centres educatius. Les funcions i rols competencials de la família i l’escola són diferents, però complementaris i, per tant, la coherència entre les diferents actuacions ha de facilitar l’èxit de l’acció educativa.