Aquest curs hem dut a terme el projecte “Construïm, programem i compartim”, gràcies a la subvenció de “Reus, ciutat educadora” de l’Ajuntament de Reus.
Els objectius del projecte son:
- Iniciar als alumnes en la programació, el llenguatge i el pensament computacional bàsic.
- Superar reptes posant en pràctica conceptes i habilitats cognitives relacionades amb diferents àrees curriculars, realitzant un treball transversal.
- Valorar la robòtica educativa com un recurs més per l’aprenentatge.
- Despertar la curiositat pel món de la robòtica tenint en compte la perspectiva de gènere i fomentant l’interès de l’alumnat femení per les noves tecnologies.
- Crear sentiment de pertinença al barri i a la ciutat.
- Crear igualtat d’oportunitats per tot l’alumnat del centre, fomentant la personalització dels aprenentatges.
- Crear sinergies entre escoles veïnes.
- Crear espais educatius més enllà del centre escolar.
- Proposar la robòtica com un oportunitat educativa i laboral dins de l’àmbit tecnològic.
- Fomentar el treball en equip des d’on aprofundir en valors del currículum ocult com l’escola, el respecte, el consens i la col·laboració.
- Aprofundir en aspectes com l’observació, la deducció, la creació d’hipòtesis i la resolució de problemes.
L’alumnat de CM i CS ha gaudit dels tallers de robòtica educativa en mitjos grups per realitzar així un aprenentatge més significatiu.
Desenvolupament de l’activitat
- S’ha treballat amb la meitat del grup, tal i com tenim programat en el nostre horari ordinari.
- Dins d’aquestes agrupacions s’han format grups que han treballat amb una caixa de Lego i el programa que s’utilitza és el WeDo 2.0.
- Les activitats que s’han plantejat des d’un punt de vista totalment inclusiu. Tot l’alumnat dels cicles mitjà i superior hi ha participat.
- Les activitats han sigut dinàmiques i visuals per tal d’afavorir la comprensió i l’aprenentatge, fomentant també la creativitat en aquelles activitats lliures.
- Es té molt en compte la participació, l’aprenentatge progressiu i la satisfacció dels nens i nenes per tal d’afavorir un aprenentatge integral.
Aquest projecte pretenia també compartir amb centres de la zona millores pel barri. I és així com vam anar a l’escola Montsant a presentar les nostres maquetes.
Creació de projectes per millorar el barri i la ciutat mitjançant maquetes de Lego.
La proposta consistia en fer una diagnosi dels equipaments culturals, comercials i lúdics de la zona que envolta l’escola i determinar quines són les necessitats existents. Els grups van dissenyar un projecte amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida al barri.
Es van realitzar 5 grups de treball amb els alumnes de 5è de primària.
Les maquetes realitzades han sigut les següents:
- https://drive.google.com/file/d/1_6QaMPsOPKsdPmgGYTUZraasxeLE3puc/view?usp=sharing
- https://drive.google.com/file/d/10KodCJsupVvegZlHBcJBdvl2HJGsU7QH/view?usp=sharing
- https://drive.google.com/file/d/1pgtcX8DwomnyByUFpT88FZ6OnadpYCbS/view?usp=sharing
- https://drive.google.com/file/d/1SWGfcWyAeKgXKcdphJ3eVoQENxEpJioW/view?usp=sharing
- https://drive.google.com/file/d/1-PGMxnYZhglN4Mqpcw3qH9X8R03Iwk05/view?usp=sharing
Una vegada finalitzat i avaluat el projecte estem molt satisfets amb els aprenentatges i experiències que ha rebut el nostre alumnat. Creiem que hem donat un valor afegit a l’aprenentatge de les STEAM, tant important en la societat actual. El curs vinent continuarem l’experiència.