PROJECTE CONSTRUÏM, COMPARTIM I PROGRAMEM

Aquest curs hem dut a terme el projecte “Construïm, programem i compartim”, gràcies a la subvenció de “Reus, ciutat educadora” de l’Ajuntament de Reus.

Els objectius del projecte son:

• Iniciar als alumnes en la programació, el llenguatge i el pensament computacional bàsic.
  • Superar reptes posant en pràctica conceptes i habilitats cognitives relacionades amb diferents àrees curriculars, realitzant un treball transversal.
  • Valorar la robòtica educativa com un recurs més per l’aprenentatge.
  • Despertar la curiositat pel món de la robòtica tenint en compte la perspectiva de gènere i fomentant l’interès de l’alumnat femení per les noves tecnologies.
  • Crear sentiment de pertinença al barri i a la ciutat.
  • Crear igualtat d’oportunitats per tot l’alumnat del centre, fomentant la personalització dels aprenentatges.
  • Crear sinergies entre escoles veïnes.
  • Crear espais educatius més enllà del centre escolar.
  • Proposar la robòtica com un oportunitat educativa i laboral dins de l’àmbit tecnològic.
  • Fomentar el treball en equip des d’on aprofundir en valors del currículum ocult com l’escola, el respecte, el consens i la col·laboració.
  • Aprofundir en aspectes com l’observació, la deducció, la creació d’hipòtesis i la resolució de problemes.

L’alumnat de CM i CS ha gaudit dels tallers de robòtica educativa en mitjos grups per realitzar així un aprenentatge més significatiu.

Desenvolupament de l’activitat

• S’ha treballat amb la meitat del grup, tal i com tenim programat en el nostre horari ordinari.
  • Dins d’aquestes agrupacions s’han format grups que han treballat amb una caixa de Lego i el programa que s’utilitza és el WeDo 2.0.
  • Les activitats que s’han plantejat des d’un punt de vista totalment inclusiu. Tot l’alumnat dels cicles mitjà i superior hi ha participat.
  • Les activitats han sigut dinàmiques i visuals per tal d’afavorir la comprensió i l’aprenentatge, fomentant també la creativitat en aquelles activitats lliures.
  • Es té molt en compte la participació, l’aprenentatge progressiu i la satisfacció dels nens i nenes per tal d’afavorir un aprenentatge integral.

Aquest projecte pretenia també compartir amb centres de la zona millores pel barri. I és així com vam anar a l’escola Montsant a presentar les nostres maquetes.

Creació de projectes per millorar el barri i la ciutat mitjançant maquetes de Lego.

La proposta consistia en fer una diagnosi dels equipaments culturals, comercials i lúdics de la zona que envolta l’escola i determinar quines són les necessitats existents. Els grups van dissenyar un projecte amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida al barri.

Es van realitzar 5 grups de treball amb els alumnes de 5è de primària.

Les maquetes realitzades han sigut les següents:

Una vegada finalitzat i avaluat el projecte estem molt satisfets amb els aprenentatges i experiències que ha rebut el nostre alumnat. Creiem que hem donat un valor afegit a l’aprenentatge de les STEAM, tant important en la societat actual. El curs vinent continuarem l’experiència.