Fem créixer l’hort Ganxet

Aquest curs, hem començat les activitats col·lectives de manteniment dels nostres horts mitjançant el treball en equip entre els participants del taller “Cuidem el Món” i l’alumnat de segon i quart. D’aquesta manera, en algunes sessions, treballem conjuntament per cuidar els dos horts que hi ha a l’escola, posant un èmfasi especial en fomentar la importància de la col·laboració. Aquesta iniciativa no només promou les habilitats individuals, sinó que també destaca la importància de compartir responsabilitats i prendre decisions de manera col·lectiva. Així, els alumnes aprenen no només sobre el cultiu d’aliments i el respecte pel medi ambient, sinó també sobre el valor de cooperar per aconseguir objectius comuns.

Al taller “Cuidem el món” hi participen infants d’I3, I4 i I5. Aquest taller es du a terme quatre tardes a la setmana, on van passant els diferents grups per fer les tasques. Aquest taller internivell comprèn les activitats relacionades amb l’hort de l’escola i altres activitats relacionades amb la cura de l’entorn, el medi ambient i la promoció d’uns hàbits alimentaris més saludables. Això permet proporcionar als infants, des de les etapes més primerenques, les habilitats fonamentals necessàries per cultivar verdures i hortalisses a l’hort escolar.

La col·laboració conjunta a l’hort escolar amb alumnes de diferents nivells comporta diversos beneficis educatius i socials:

• Aprenentatge col·laboratiu: poden compartir coneixements, habilitats i perspectives diverses, enriquint així l’experiència d’aprenentatge per a tots.
  • Desenvolupament d’habilitats socials: La col·laboració amb companys de diferents edats els permet desenvolupar habilitats socials, com la comunicació efectiva, la resolució de conflictes i l’empatia. Aquests són aspectes crucials per a la seva formació integral.
  • Transferència de coneixements: Els més grans poden compartir la seva experiència i coneixement amb els més petits.
  • Foment de la responsabilitat compartida: Tots tenen un paper important en la cura de l’hort i aprenen a ser més responsables.
  • Foment dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible): Aprenen junts a valorar la importància de cuidar el medi ambient i poden veure com les seves accions individuals contribueixen al bé comú, fomentant la consciència ambiental.