PLIS-PLAS, MALETA QUÈ ENS PORTARÀS?

Sabíeu que les nenes i els nens d’infantil tenim una Maleta Màgica? Es tracta d’una eina educativa fascinant que fa captivar l’atenció dels infants. Aquest recurs tan esperat activa el factor sorpresa, ja que mai sabem quan apareixerà ni quin serà el seu contingut.

Per saber si ens té alguna sorpresa preparada només cal fixar-nos si s’ha mogut del seu lloc habitual. Les petites i els petits tenen les seves pròpies teories sobre el seu desplaçament “té unes ales màgiques”, “a la nit ha estat caminant per la classe” o fins i tot pensen “que a la nit marxa de l’escola per buscar les sorpreses”. Nosaltres no l’hem vist mai en moviment, però us podem assegurar que sempre que ens visita és una sorpresa molt positiva.

Al factor sorpresa també s’afegeix que obre el món de la imaginació dels nens i nenes, ja que cada vegada que ens visita, ens fa pensar molt en el seu contingut “què creieu que hi ha dins la maleta?” Les respostes són molt sorprenents, habitualment relacionades amb els desitjos propis dels infants.

Quan ens visita, sempre li fem la mateixa cantarella abans d’obrir-la:

“Plis-plas, toca’t el nas.

Plis-plas, maleta què ens portaràs?”

I quan l’obrim… sorgeix la màgia!

La maleta no només conté objectes sorprenents, sinó també propostes educatives estimulants. Alguns exemples són:

• Contes
  • Propostes relacionades amb el llenguatge matemàtic
  • Cartells per l’aula
  • Jocs de taula
  • Propostes relacionades amb el canvi d’estació: poema de l’hivern, dita del mes…

El David Bueno, reconegut divulgador i neurocientífic, ha afirmat amb encert que “la sorpresa és el motor de l’aprenentatge”. Aquesta afirmació ressalta la importància d’introduir elements inesperats en l’entorn educatiu, ja que aquesta sorpresa actua com un catalitzador per a l’absorció de nous coneixements i la formació de noves connexions neuronals.

Amb la Maleta Màgica els infants poden endinsar-se en una emocionant aventura educativa que deixarà una empremta significativa en el seu desenvolupament. Aquests beneficis els aconseguim gràcies a l’emoció que desperta tot el que l’envolta fomentant el desenvolupament cognitiu, emocional i social dels nostres alumnes.

“El cervell recorda el que l’ha emocionat” David Bueno