TALLERS EN FAMÍLIA

“És una evidència que per aconseguir l’èxit educatiu cal que l’escola i la família estiguin unides i això, s’aconsegueix potenciant la comunicació, la participació, la implicació i el compromís de la família”.

Ja fa 8 cursos que a l’educació infantil es va iniciar el treball dels tallers internivell, on les tardes de dilluns a dijous els infants de 3, 4 i 5 anys es troben per fer conjuntament diferents propostes. A partir d’aquí, va sorgir la idea dels tallers en família, una proposta que permet obrir el taller a les famílies, per tal que aquestes puguin viure l’experiència de compartir una tarda amb el grup del seu fill/a, net/neta, nebot/neboda i així participar activament de les propostes d’aquella setmana.

Ja des de l’inici les famílies han respost de manera positiva a aquesta invitació. Mostrant implicació, dedicació i compromís vers l’aprenentatge dels infants. Per altra banda, l’experiència els ha permès veure la realitat de l’aula, entendre la diversitat com una oportunitat de coneixement, respectar i valorar els diferents ritmes evolutius i el que és més important, crear un vincle afectiu i de pertinença al grup i a l’escola.

És per això que als Ganxets, considerem que la participació activa de les famílies a l’escola té un impacte molt positiu en els infants, millorant la seva motivació i el seu rendiment, tal com molts estudis certifiquen. Crear espais on les famílies puguin viure el dia a dia de l’escola és un element fonamental per a la construcció d’una comunitat educativa cohesionada.

Aquesta només és una de les propostes per aconseguir aquest èxit educatiu que tots i totes volem pels infants de la nostra escola, el camí no sempre és fàcil, però amb implicació, compromís i sobretot, voluntat de tota la comunitat educativa estem fent passos molt importants per aconseguir-ho.

Gràcies a totes les famílies ganxetes per la seva generositat.