Robòtica

En els grups de 4t i 5è es duu a terme el projecte GIRLS GEMS, una iniciativa que té com a objectiu principal fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat. Els infants treballen en un entorn d’aprenentatge on cadascú va realitzant els reptes amb el seu ordinador i el seu robot Codey Rocky

El currículum crea un marc en el qual el mestre ha de provocar curiositat, proposar reptes i donar prou temps per investigar i reflexionar. En aquest context, la programació i la robòtica afavoreixen el treball competencial en el qual l’alumnat n’és el protagonista actiu.

Des del curs 2017-2018, l’escola participa activament a la FIRST LEGO LEAGUE. Es tracta d’un repte científic i tecnològic en què participa alumnat d’entre 10 i 16 anys d’arreu del món. El repte està composat per tres grans eixos: el projecte científic, el joc del robot i els valors adquirits. I cada curs hem guanyat un premi.

Descobrir, experimentar i manipular és essencial per aconseguir despertar la curiositat dels infants. Les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement (TAC) permeten que els nostres alumnes puguin fer-ho i es converteixin en els protagonistes del seu propi aprenentatge.

PREMI A LES JOVES PROMESES 2020

PREMI A LES JOVES PROMESES 2019

PREMI AL MILLOR ENTRENADOR/A 2018

El passat dissabte 8 de febrer es va realitzar el torneig First LEGO League a la Universitat d’Enginyeria de la UAB. (Veure fotos)

La nostra escola participa en aquest projecte des de fa tres cursos, gràcies al Pla Social de la Fundació Scientia. En les edicions anteriors es va guanyar el premi al millor entrenador i el premi a les joves promeses.

Al llarg del primer trimestre del curs, l’alumnat de sisè de primària ha estat preparant-se amb molt esforç i dedicació per aquest esdeveniment. La First Lego League es pot dividir en tres grans eixos que s’han treballat de la següent manera:

• Un projecte científic amb una idea innovadora per crear o millorar quelcom existent, aquest any relacionat amb l’arquitectura.
    • Joc del robot. Es crea un equip que han de resoldre una sèrie de missions programant un robot.
    • Valors adquirits. El projecte pretén treballar i educar en una sèrie de valors a partir del treball en equip dels punts anteriors.