ON SOM?

L’escola està ubicada al districte 3 de Terrassa, al barri de Can Palet, tocant el Parc de Vallparadís. Gaudeix de diversos equipaments culturals i un entorn natural privilegiat, molt a prop del Parc de les Percepcions. Actualment disposa d’una gran biblioteca pública al costat, la Biblioteca del districte 3(Bd3). Té dos centres de secundària adscrits, l’Institut Can Jofresa i l’Institut Santa Eulàlia, amb els que es fan coordinacions per afavorir una transició adequada dels infants.

LA NOSTRA HISTORIA

L’Escola Auró és una escola pública que depèn de la Generalitat de Catalunya.

El centre està en funcionament des de l’any 1972.

El singular edifici de l’escola va ser una obra social de la Caixa d’Estalvis de Terrassa que posteriorment va cedir a la ciutat. Se li va donar el nom de President Salvans Armengol en record d’aquest President de la Caixa d’Estalvis.

A partir de l’abril de l’any 2019 el centre canvia el nom per Escola Auró.

TRETS D’IDENTITAT

En els seus trets d’identitat, aquest centre es defineix com una escola inclusiva. Afavoreix un model educatiu basat en la filosofia coeducadora i té per objectiu l’educació integral de tots els seus alumnes. La línia metodològica del centre va dirigida a respectar la varietat de processos i ritmes d’aprenentatge dels i de les alumnes, garantint un equilibri entre la diversitat de l’alumnat i l’acció educativa. Com a escola oberta, sempre està disposada a incorporar les innovacions científiques, tecnològiques i didàctiques que puguin enriquir la comunitat escolar i té el compromís de fomentar en l’alumnat l’esperit crític, responsable i ecològicament sostenible.

LES NOSTRES INSTAL.LACIONS

L’escola està distribuïda en dos edificis; un edifici més petit, on s’ubiquen les aules d’educació infantil, sala de psicomotricitat, l’aula de ciències, el menjador escolar i la seva cuina i un edifici central que està dividit en tres plantes. A la planta baixa es troba administració, despatx de direcció, AMPA, sala de mestres, consergeria, reprografia i aula d’informàtica i a les altres plantes es troben la resta de classes, amb una escala de cargol singular que ha inspirat la creació de la mascota de l’escola: El Salvi. Les aules són lluminoses i amb vistes a les muntanyes de Sant Llorenç i Montserrat.

Els espais exteriors de l’escola són el pati d’educació infantil amb sorral i el pati d’educació primària, amb una pista poliesportiva que s’aprofita també per realitzar les sessions d’educació física i les activitats extraescolars.

RECURSOS MATERIALS DE L’ESCOLA

El centre té aula de ciències, 2 aules d’atenció individualitzada, biblioteques d’aula, gimmàs, sala de psicomotricitat, aula d’informàtica/robòtica, aula d’anglès, aula de música, teatre i menjador escolar amb cuina pròpia. En relació a les T.A.C., progressivament el centre s’ha anat proveïnt d’equips informàtics, de manera que actualment, l’aula d’informàtica disposa d’ordinadors nous i 8 aules de l’escola estan dotades amb pissarres digitals (PDI).