PMOE curs 20-21

PLA DE MILLORA D’OPORTUNITATS EDUCATIVES (PMOE)

El Pla de millora d’oportunitats educatives és una mesura extraordinària per al curs 2020-2021, que s’adopta per pal·liar els efectes desfavorables de la suspensió de l’activitat lectiva presencial durant el darrer trimestre del curs 2019-2020, i que s’adreça als centres del Servei d’Educació de Catalunya amb més complexitat educativa.

Tot i el seu caràcter conjuntural i extraordinari per al curs 2020-2021, el Pla es formula amb la voluntat que tingui continuïtat durant els propers tres cursos escolars en forma de programa de lluita contra les desigualtats educatives d’origen socioeconòmic.

El Pla es basa, com a eix estratègic per al seu èxit, en el principi d’autonomia dels centres educatius i en la dimensió comunitària de l’educació. És per això que es preveu la dotació de recursos als centres educatius mitjançant un acord de corresponsabilitat, signat entre els centres i el Departament d’Educació, i la incorporació de mesures de reforç dels plans educatius d’entorn, com a estratègia per reforçar l’equitat del nostre sistema educatiu.

El Pla té com a persones destinatàries l’alumnat dels 500 centres d’educació infantil i primària i de secundària del Servei d’Educació de Catalunya amb més complexitat educativa, derivada de les condicions socioeconòmiques desafavorides de l’alumnat, d’acord amb el darrer estudi de complexitat del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu elaborat l’any 2020.

Àmbit 1. Reducció de les barreres econòmiques

Àmbit 2. Acompanyament, motivació i suport a l’alumnat, i reforç de l’atenció educativa

Àmbit 3. Acompanyament, implicació i participació de les famílies

Àmbit 4. Acció educativa comunitària i oportunitats educatives més enllà de l’escola