L’alumnat del projecte Superfilharmònics presenta al Teatre Municipal de Berga el projecte de creació “Mutatio”

El proper dilluns 11 de desembre, els alumnes de les orquestres del projecte “Superfilharmònics” de les escoles de Berga, Cercs i Avià, juntament amb alumnat del Conservatori dels Pirineus, presentaran el seu projecte de creació “Mutatio” al Teatre Municipal de Berga. El projecte, creat pels mateixos alumnes sota la coordinació de Juanjo Grande, reflexiona sobre el pas del temps amb les estacions i el canvi climàtic. Aquest projecte és la segona edició d’una proposta de creació comunitària que el mateix Juanjo Grande va coordinar el curs passat, en aquell cas sota el nom de “Supernova”

Aquest projecte s’embarca en un viatge sonor que uneix la tradició del passat amb la realitat actual. Per això s’inspira en dos elements: les conseqüències del canvi climàtic i Les Estacions de Txaikovski obra que fa un retrat musical de cada mes de l’any… la pregunta és si les estacions encara seran com Txaikovski se les havia imaginat?

L’objectiu és doble: promoure la creativitat i l’expressió musical i, alhora, conscienciar sobre la importància de preservar el nostre entorn i les conseqüències del canvi climàtic. Amb la música, volem que els estudiants s’apropin més a la natura i se sentin cridats a actuar. Junts, crearem obres musicals que ens permetran expressar les nostres emocions tot connectant amb la natura i a música.

En el concert que tindrà lloc a les 11.30 h. al Teatre Municipal, hi participarà alumnat de 4t. de primària de les escoles de Sant Joan, Santa Eulàlia, Fedac-Xarxa, Vedruna Berga, Santa Maria d’Avià i Sant Salvador de Cercs. En total els grups sumen 215 alumnes.

Las orquestres del projecte Superfilharmònics promouen l’accés universal de la música i permeten a l’alumnat durant dos cursos tocar un instrument de vent o de corda segons la configuració de l’orquestra de la seva escola.

El projecte es porta a terme gràcies al suport de l’Ajuntament de Berga i la Diputació de Barcelona.

Juanjo Grande (coordinador)

Juanjo Grande desenvolupa una intensa carrera com a director musical i creatiu. El seu objectiu consisteix a inspirar i connectar les persones a través de la música. Per a això lidera innovadors projectes artístics, concerts participatius i materials pedagògics per a totes les edats i nivells i col·lectius. Crear amb i per a les persones perquè puguin gaudir del plaer de crear i interpretar música. Versàtil com a director d’orquestra, pedagog, musicòleg i intèrpret desenvolupa una especial sensibilitat i estil de treball que li permet intervenir amb qualsevol tipus de col·lectiu transcendint qualsevol barrera musical, social o d’edat. Ha mantingut una estreta vinculació amb l’Orquestra i Cor Nacional d’Espanya, on ha creat i dirigit programes educatius i socials que persegueixen la recerca de noves vies d’interacció entre el compositor, el públic i l’intèrpret. Treballa regularment en la formació d’educadors, músics i professors de música per oferir els recursos necessaris en diferents contextos creatius. També exerceix de consultor en temes d’educació musical amb especial dedicació a les orquestres simfòniques i projectes comunitaris. Col·labora amb destacades institucions socials i culturals com la Fundació La Caixa, L’Auditori, RESEO, Gran Teatre del Liceu, Compañía Nacional de Danza, Museo Thyssen-Bornemisza, Fundació RAIS, Hospital Infantil Niño Jesús i CNDM.