Projecte Superfilharmònics

El projecte Superfilharmònics és un projecte de democratització cultural de l’Escola Municipal de Música de Berga (EMMB) destinat als alumnes de les escoles de primària. La voluntat de democratització cultural s’esdevé perquè el projecte es realitza dins dels grup-classe de les escoles que participen en el projecte i dins l’horari escolar. Per aquesta raó, el projecte Superfilharmònics, centrat en la pràctica musical en orquestra, fa que l’EMMB esdevingui un servei públic al qual hi tenen accés tots els ciutadans en algun moment de la seva vida.

El projecte Superfilharmònics implica la cooperació i l’associació entre l’àmbit social i l’àmbit cultural. La funció social del projecte no només aspira que l’alumnat tingui la possibilitat de descobrir la pràctica musical, sinó que promou hàbits com la concentració, la disciplina i la responsabilitat que són uns hàbits garants de l’aprenentatge i desenvolupament tant de l’individu com del grup. També la pràctica musical en grup estimula el fet de compartir i viure experiències conjuntament.

L’educació musical es basa en l’aprenentatge col·lectiu, l’ensenyament oral, l’aproximació sensitiva i corporal a la música, estimular la creativitat, i el coneixement a través de la pràctica del patrimoni musical.

El projecte Superfilharmònics prou el diàleg i la cooperació entre l’EMMB i les escoles d’educació primària que participen al projecte. Aquest diàleg es formalitza en els equips docents que s’ocupen de les orquestres escolars però també a les activitats que impliquen la reunió i la col·laboració entre les orquestres de Superfilharmònics de les diferents escoles de primària.

El projecte Superfilharmònics té dos tipus de conjunts instrumentals:

• l’orquestra de Cordes
  • l’orquestra de Vents

Les orquestres de cordes estaran formades pels següents instruments: violí, viola, violoncel i contrabaix; mentre que les orquestres de vents estaran formades pel clarinet, trompeta, trombó i bombardí.

Actualment partcipen al projecte totes les escoles d’ensenyament primari de Berga i les escoles públiques de Cercs i Avià.

Escoles participants al projecte:

Berga

Escola Sant Joan