60 nens i nenes de l’escola participen al Cantaxics

60 nens i nenes de I3 a P1 participaran aquest diumenge a una nova edició del Cantaxics al Teatre Kursaal de Manresa, juntament amb moltes altres escoles de la Catalunya Central. Aquest any s’estrena la cantata “La Coral del Bosc”.

El diumenge 28 d’abril es celebrarà al Teatre Kursaal de Manresa la XV edició de la Cantaxics: La Coral del Bosc. Una cantata dirigida a l’alumnat d’escoles de música de la franja de 3 a 8 anys anys amb música de Bernat Giribet, il·lustracions de Cristina Villa i lletres i conte de Manel Justícia.

En total hi participen uns 700 alumnes de les següents escoles de música de la Catalunya Central: EMM Abrera, EMM Artés, EMM Berga, EMM Callús, EMM Cardona, EMM Esparreguera, EMM La Seu d’Urgell, EMM Olesa de Montserrat, EMM Navarcles, EMM Puig-Reig, EMM Roda de Ter i l’Esquirol, EMM Sallent, EMM Sant Joan de Vilatorrada, EMM Sant Vicenç de Castellet, EMM Taradell, EMM Torelló, EMM Vacarisses i EMM Viladecavalls.

Es faran 3 sessions obertes al públic degut al alt índex de participació. Els concerts seran a les 11.15h, 13.15h i 16.45h.

De tots els contes del Cantaxics editats fins ara , aquest és el primer que parla d’una coral!

Però en Manel Justícia feia temps que tenia al cap un cor d’animals, i d’aquesta petita llavor és com ha sorgit aquesta història que ens parla del poder de la unió, de la necessitat de crear comunitat i de la importància de cadascú dins un grup aportant el seu granet de sorra. Un missatge que ens encaixa a tots els que estem en el món de l’educació musical. I no pot faltar la presència d’un bruixot que diverteix als més menuts amb la seva cançó que el descriu perfectament.

I fent un joc de paraules, passem del cor de veus que canta, al cor de qui fa les coses amb estima i il·lusió, com ha estat el cas del compositor Bernat Giribet i la il·lustradora Cristina Villa que han fet un equip magnífic amb l’autor del conte en Manel per crear un nou cantaxics que esperem arribi a mans de molts educadors i educadores per treure’n un bon profit, i molt millor que arribi a orelles i boques de com més infants millor.