Comissió del benestar i protecció

Comissió del Benestar i Protecció

D’acord amb el Protocol per a la Detecció, Prevenció i Actuació davant l’assetjament i violències sexuals d’Escoles de Música creat per la Diputació de Barcelona, el centre compta amb una comissió que vetlla pel benestar i protecció de la comunitat educativa davant de qualsevol tipus de violència.

La comissió està formada per un coordinador/a i tres membres més elegits pel claustre i assegurant la paritat i es reunirà com a mínim un cop l’any. Aquesta comissió tindrà les funcions següents:

• Encarregar-se del seguiment, l’avaluació i la difusió del Protocol. Vetllar pel compliment i la plena efectivitat dels principis, les garanties, els drets i les obligacions establerts en el Protocol, valorar-ne l’efectivitat i incorporar-hi les novetats legislatives, si escau.
  • Vetllar perquè tot el personal de l’escola estigui format i informat en referència a aquesta temàtica.
  • Rebre comunicacions i notificacions de casos d’abús sexual o assetjament, acordar mesures cautelars i resoldre els procediments que es portin a terme segons el que s’estableix en el Protocol.
  • Realitzar un informe anual dels casos notificats.
  • Revisar la memòria del curs escolar anterior.
  • Revisar els casos notificats i/o detectats.
  • Avaluar el funcionament del circuit intern de comunicació.
  • Pensar l’estratègia de recollida i emmagatzematge d’informació, tenint en compte la normativa vigent sobre la protecció de dades.
  • Proporcionar assistència i assessorament a les persones que puguin estar patint una situació d’assetjament.
  • Buscar assessorament extern, si fos necessari, tant per a qüestions de procediment com per a la contenció de la situació a nivell emocional.
  • Proposar a la direcció sancions o l’obertura d’expedients disciplinaris, si escau.
  • Activar recursos i equipaments de suport del municipi, si fos necessari. Demanar l’acompanyament dels seus serveis jurídics i recursos humans, o la col·laboració de Serveis Socials, si escau.

Membres de la comissió

Mònica Roca Lladó (coordinadora), Esteve Vidal Selga, Andreu Moreno Vila i Marta Pagerols Hernandez

Contacte: comissiobenestar@emmberga.cat