Tallers de periodisme digital

En el transcurs de les activitats de la setmana cultural, tot l’alumnat del centre vam gaudir d’uns tallers de periodisme digital a càrrec de Josep Anton Pérez, director del grup editorial de Comarques de Ponent.

En aquests tallers s’han compartit coneixements de com elaborar notícies, i quines són les eines que utilitzen els periodistes. Els alumnes més petits van poder conèixer l’evolució de les càmeres a través de la col·lecció personal del fotoperiodista , des de les de 8mm, el format de cinta de vídeo fins a arribar al digital i els aparells mòbils. Seguidament, van poder enregistrar vídeos i redactar notícies a la plataforma del diari.

Per altra banda, els alumnes mitjans i grans van conèixer les càmeres de 35mm i el tractament i edició d’imatges en format digital. Durant el tallers van dur exercicis amb el programa Photoshop, tractant el concepte de les capes i el retoc fotogràfic. Així mateix, també es va parlar dels formats d’àudio i el seu tractament, ja que els alumnes mitjans han treballat l’entorn radiofònic durant aquest curs.

Aquí podeu veure l’enllaç de la noticia al diari: https://www.comarquesdeponent.com/articulo/formacio-educacio/noves-fornades-periodistes-des-lescola-minyons-durgell/20230512110144068186.html