Diàlegs per l’educació 2030

Vuit delegades i delegats d’escola verda del nostre centre, van ser els i les representants de l’escola en participar en els DIÀLEGS PER L’EDUCACIÓ 2030 celebrat el passat dia 10 d’octubre a Barcelona.

En aquest acte hi van assistir més de 200 alumnes de diferents indrets de Catalunya per iniciar el gran repte: obrir la conversa i fer sentir la veu de l’alumnat en els diàlegs generats per a la transformació de l’educació.

L’acte, dinamitzat per representants del Consell Nacional dels Infants i Adolescents de Catalunya, va iniciar-se amb la localització de cada centre i el projecte que desenvolupa en el mapa de Catalunya. Seguidament, vam poder escoltar la xerrada de l‘escriptora Nadia Ghulam, explicant com d’important ha estat l’educació per a ella i posteriorment,… Vam iniciar els diàlegs!!!

En aquesta sessió de treball, alumnat i professorat, vam estar reflexionant al voltant de tres qüestions sobre el món educatiu i l’escola en el si de la societat actual i considerant els reptes a assolir:

Què cal mantenir? Què hem de deixar de fer? I que caldria reinventar?

Un cop finalitzada l’experiència, va ser moment de fer el traspàs a nivell de centre, a través del Comitè Ambiental de l’escola on hi ha els delegats/des verds/es de cada nivell, representants de mestres de cada cicle, la representant de les famílies i una representant de la llar d’Infants del municipi amb qui fem projectes comuns.

En aquesta sessió vam compartir l’experiència viscuda i la valoració positiva que vam fer-ne els que hi vam participar. I alhora, entre tots/es, vam decidir que faríem extensible la dinàmica viscuda a través de la nostra estructura participativa: l’assemblea general d’escola.

L’objectiu és poder comptar amb la veu i la implicació de tots i totes les que formem part de la comunitat educativa en l’assoliment dels nous reptes en el món educatiu!!

Aquí podeu veure les imatges de Diàlegs pel 2030 #Escolesverdes25