“SOM DIVERSITAT, DINS D’UN UNIVERS AMB OBJECTIUS COMUNS.
AQUESTA RIQUESA ENS FA GRANS, ENS FA MILLORS!”
A 6è s’està portant a terme el MovIn-Lessons Project. És un projecte de recerca centrat en incorporar l’activitat física a les activitats d’aprenentatge de les diferents àrees de l’Educació Primària (específicament, les àrees de Matemàtiques, Anglès i Medi Natural), amb l’objectiu d’augmentar l’activitat física diària… Llegeix més»
La setmana passada les formigues 🐜 i les abelles 🐝 vam anar al Teatre Romea a veure l’obra del “pintamúsica”. Un quadre en blanc, quatre colors i música clàssica i popular en directe en són els ingredients principals. Tres músics, actors i cantants són els encarregats de mostrar-nos i guiar-nos en aquest viatge creatiu a través de les estacions de l’any, que ens porten a crear una adaptació del quadre “Dona i ocells a la nit” de Joan Miró.
Avui, l’alumnat de tercer hem visitat el Planetari Municipal de Barcelona.
Ha estat una experiència increïble i hem après moltes coses amb el Jaume que ens ha explicat un fum de curiositats sobre l’espai, els planetes, les constel·lacions..
Nosaltres ja en sabíem perquè hem estudiat molt aquest tema i com que ens ha agradat tant hem pogut fer aportacions molt bones i fer unes preguntes força interesants.
Després hem pogut menjar-nos l’entrepà al parc que hi havia ben a prop i jugar una estona.
Hem quedat molt contents i contentes, aquí deixem un tastet de fotos.
🚀🛰🌙⭐☀🌎
Així hem deixat arrere la setmana esbojarrada comandada per sa majestat el rei Carnestoltes. S’acaben els divertiments i excessos i entomem un març que fa camí cap a la primavera.
A continuació teniu una tria de fotos de l’ambient de disbauxa i gresca viscut a l’escola.
Els nens i nenes de 1r hem anat al Club Gimnàstic Gràcia. Allà ens hem endinsat a la modalitat esportiva minoritària de la gimnàstica. Hem posat en pràctica tot allò treballat a EF dins d’unes instal•lacions genials! Ens ha encantat!
Sota cada paraula escrita en cadascuna de les llengües maternes de la nostra classe, trobem un dels molts jocs que hem treballat a Educació Física. Ens ajudem a identificar les diferents llengües, llegir les paraules i descobrir el joc que amaguen. I, per descomptat, els posem en pràctica! Ha estat molt interessant.
Durant la setmana de les llengües maternes, hem aprofitat per treballar la interculturalitat, molt present a la nostra escola.
A P5 hem tingut la visita d’una mare que ens ha explicat un conte del seu país d’origen, Veneçuela. Ens ha agradat molt!!! 😊 A més, hem compartit en rotllana quines llengües parlem cadascú de nosaltres amb la nostra família i hem descobert les banderes dels nostres països. També hem aprofitat per conèixer algunes espècies culinàries d’arreu del món i les hem utilitzat per pintar i experimentar: canyella, cúrcuma, curri, pebre vermell… No sabeu quina oloreta més bona feien les nostres aules…!!! 😋
El passat dilluns 21 de febrer va ser el “Dia Internacional de la Llengua Materna”. 😍🗺
La nostra escola és una escola diversa, plurilingüe i intercultural i aquesta és la nostra riquesa.
Els nostres nens i nenes han fet activitats relacionades amb els diferents idiomes i cultures que hi ha a tot el món. Hem après molt sobre les cultures dels nostres companys i companyes i les nostres famílies ens han donat un cop de mà i han vingut a l’escola a fer-nos un tast sobre les seves cultures.
Voleu veure una mostra? 💖
Divendres 18 de febrer els alumnes de 3r i 4t vam anar al Palau de la Música Catalana a veure l’espectacle Flamenkat. Vam gaudir d’aquest espectacular edifici i d’un concert fantàstic de gran contrast sonor i visual.
Els objectius:
– Descobrir la sonoritat del flamenc, al costat de grans obres de la música clàssica i de noves versions de repertori musical i literari d’origen català.
– Conèixer els instruments i els conceptes propis del flamenc: “cante, toque i baile”.
Segueix-nos!