Contacte amb les lletres

Aquests primers dies els nens i nenes d’Infantil 4 anys hem reprès el contacte amb les lletres recordant com s’escriu el nostre nom, identificant les lletres que necessitem per composar-lo i també l’hem escrit de la nostra mà.

Hem anat recordant les 5 vocals, relacionant-les amb el nostre nom i el nom dels companys i companyes.

I ara que comencem a sentir la tardor a la nostra pell i el nostre entorn, hem fet converses, ampliat vocabulari i provem d’escriure: inicialment en sil·làbic (una lletra per síl·laba, inicialment la vocal) per mica en mica anar-hi afegint més lletres i arribar a l’escriptura alfabètica (totes les lletres d’una paraula).

A les imatges veieu O A, el Nel ha escrit POMA; i veieu U O, l’Emma ha escrit MUSSOL.

Anem aprenent totes les lletres relacionant-les amb les que tenim al nostre nom, al nom dels companys i en paraules significatives: en un primer pas les identifiquem, les relacionem i més tard les utilitzem fent la correspondència so-grafia. Fer-ho a partir de nom propi hi afegeix l’ingredient emoció que fixa els nous aprenentatges a la memòria.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut