Treballem de manera competencial les matemàtiques!

Sovint es considera que les matemàtiques són fredes, avorrides i inhumanes. Per a una part significativa de l’alumnat (i també de molts pares i mares) les matemàtiques són un misteri i confonen la resolució de problemes amb l’aplicació de receptes, de fórmules i d’algorismes. Actualment, a les nostres aules el model clàssic d’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques ja no és sostenible…

Cal dotar als nostres alumnes de les habilitats i coneixements per ser competents en el futur. D’aquí prové el gran treball competencial que es comencen a fer ens molts centres. Es pot definir la competència com “la capacitat d’utilitzar els coneixements i habilitats, de manera transversal i interactiva, en contextos i situacions que requereixen la intervenció de coneixements vinculats a diferents sabers, cosa que implica la comprensió, la reflexió i el discerniment tenint en compte la dimensió social de cada situació.”

Això significa, entre d’altres coses, donar protagonisme a l’alumnat; apropar-se (en el cas de les matemàtiques) a la realitat i mostrar la utilitat del que s’aprèn; emprar el treball cooperatiu; i treballar per estimular la creativitat i la imaginació.

Aquesta setmana a l’Escola de La Riba els alumnes de 4t curs i cicle superior han realitzat una recta numèrica amb tots els aniversaris dels alumnes de l’escola. Us deixem una mostra d’aquest “modest” treball competencial, en el qual els alumnes han pogut gaudir de les matemàtiques d’una manera molt lúdica.

(Cliqueu a la fotografia en veureu algunes més)

“Ensenyar és donar als estudiants l’oportunitat de descobrir les coses per ells mateixos.”

Georg Pólya