La capsa sorpresa

Els alumnes d’educació infantil realitzen l’activitat de LA CAPSA SORPRESA. Aquesta consisteix en que els alumnes portin de casa un objecte amagat dins una capsa, si volen, decorada i embolicada. Aquest objecte ha d’estar triat a casa amb la família. Una vegada a l’escola, el nen/a que la porta, es situa al centre de l’aula amb la capsa i la resta de companys/es a través de preguntes han d’endevinar què s’hi amaga. La mestra sempre actua de model, de moderadora i aporta i ordena idees quan és necessari.

El nen/ o mestre que li toqui portar La Capsa sorpresa, el dia abans s’endurà a casa una medalla en què les famílies poden llegir-hi el funcionament i objectius de l’activitat.

img_9358

Per tal d’endevinar què s’hi amaga, respectant el torn de paraula, es fan preguntes com:

– Potser, potser, potser és una joguina?
– Potser, potser, potser és rodó?
– Potser, potser, potser és de plàstic?
– Potser, potser, potser serveix per cuinar?
– Potser, potser, potser té rodes?
– Potser, potser, potser …

De manera que el protagonista del dia, és a dir, el que porta l’objecte amagat, nomès pot respondre amb un Si o un NO.

A la vegada que es van fent preguntes, el secretari del dia, va apuntant les idees en una pissarra. Això ens serveix per rellegir les idees i pistes que ens ajudaran a endevinar el contingut. D’aquesta manera utilitzem la lectura i l’escriptura de manera útil i funcional.

img_9355

Una vegada endevinat el contingut, rellegim el que ha anat anotant el secretari, fem una descripció conjunta de l’objecte per tal d’afiançar les paraules noves que hagin sortit, les caractrístiques de l’objecte… Entre tots i a la pissarra digital o a les pissarretes magnètiques, confegim i escrivim el nom de l’objecte i en fem el corresponent dibuix. Tot seguit en fem la part d’escriptura individual.

L’alumne pot escriure-ho sol, copiar-ho i /o intentar escriure alguna paraula, inclús un text, així com també si li ha agradat o no i el perquè. Per tan, cada nen/a escriurà segons el seu ritme d’aprenentatge i respectant sempre l’etapa d’escriptura i lectura en que es trobi. Posteriorment es llegirà el què s’ha escrit, es realitza doncs la revisió del text: si falten lletres, alguna paraula… per tal de veure, que si un text ha de ser llegit ha d’estar ben escrit.

img_9082

(Si cliqueu a la imatge podreu veure més fotografies)

Cada làmina de treball es va recopilant, d’aquesta manera anirem observant l’evolució de cada nen/a, i a final s’emportaran el recull on hi constaran les activitats realitzades amb la La capsa sorpresa.

Objectius que es pretenen amb aquesta activitat:
– Millorar la capacitat d’expressió oral i escrita
– Aprendre a fer preguntes i hipòtesis
– Mantenir una actitud d’escolta i atenció
– Potenciar la funcionalitat de l’escriptura i la lectura

FAMILIES, MOLTÍSSIMES GRÀCIES PER LA VOSTRA COL·LABORACIÓ!