Material escolar

PROJECTE DE SOCIALITZACIÓ DE MATERIAL ESCOLAR I LLIBRES

Durant el curs escolar 2008-2009 es va acordar en el Consell Escolar engegar el projecte de socialització de llibres i material pedagògic d’aula.

Crèiem que els llibres de text podien esdevenir un recurs més a l’aula, així com els llibres de consulta, per a treballar alguns valors com: el valor ecològic, el de compartir, el respecte pel bé comú i el de l’estalvi.

Però aquest projecte s’ha anat adaptant als canvis metodològics que s’han introduït a l’escola. Aquesta situació ha suposat l’adequació del projecte de socialització a les necessitats pedagògiques del centre.

OBJECTIUS DEL PROJECTE

  • Racionalitzar la compra de llibres de consulta, material pedagògic i material escolar.
  • Treure la màxima rendibilitat del material socialitzat i reutilitzat.
  • Educar en els valors abans esmentats.
  • Facilitar que tots els alumnes tinguin accés al material escolar.

QUÈ IMPLICA PROJECTE DE SOCIALITZACIÓ DE MATERIAL ESCOLAR I MATERIAL PEDAGÒGIC ?

  • Que pugui ser emprat per diverses promocions d’alumnes.
  • Que el material escolar no sigui propietat de ningú perquè es tracta d’un bé de la comunitat escolar, tot i que puntualment se’ls hi doni algun material que serà personal i se n’haurà de responsabilitzar l’alumne/a.
  • Que els llibres de text i de consulta continuïn formant part del material de l’aula o de la biblioteca escolar
  • Que es protocol·litzi un sistema de préstec per tal de garantir que tot l’alumnat pugui utilitzar tot el material socialitzat.
  • Que cada estament de la comunitat educativa (pares, alumnes, mestres) compleixi amb les responsabilitats assignades segons el protocol d’ús i tractament dels materials.
  • Que hi hagi un estalvi econòmic per a les famílies i la seguretat de que tots els alumnes, a inici de curs, tinguin tot el material a l’aula.

EL CLAUSTRE

Es responsabilitzarà d’elaborar el llistat de material socialitzat per a cada curs tenint en compte els següents criteris:

  1. Material reutilitzable amb criteris de compra verda.
  2. Tot l’alumnat del centre hi ha de tenir accés.
  3. Després d’aprovar-se la llista de material escolar i pedagògic en claustre, aquesta es posarà en coneixement de la comissió.
  4. Acordar el funcionament del sistema de préstec del material socialitzat.
  5. Garantir que tot el claustre conegui el funcionament del projecte de socialització i introduir-lo en el document d’acollida dels nous mestres.
PROTOCOL D’ÚS DELS ALUMNES, MESTRES I MARES/PARES
 Responsabilitats de l’alumne/a
  1. En cas que l’alumne/a causi un desperfecte susceptible de ser reparat, ho farà ell mateix amb la supervisió del mestre/a o dels pares.
  2. L’alumne/a ha de ser responsable de l’ús que faci del material socialitzat, i és per això, que l’haurà de reposar en cas de pèrdua o maltractament.
  3. Col·laborar periòdicament en la revisió del material socialitzat.
  4. L’alumne serà el responsable del material d’ús personal que puntualment se li facilitarà des de l’escola.

Responsabilitat del mestre/a

  1. Informar als pares, en la reunió d’inici de curs, de les qüestions més bàsiques de funcionament del projecte. Els pares que demanin una informació més exhaustiva se’ls derivarà als membres de la Comissió.
  2. Sensibilitzar als alumnes en els valors que comporta la socialització a fi d’aconseguir el màxim respecte pel material socialitzat.
  3. Vetllar per a que els alumnes en facin un bon ús.
  4. Tenir cura de què el sistema de préstec de material funcioni correctament.
  1. Durant el curs, en cas de petits deterioraments, el mestre/a ha d’implicar a l’alumne i/o als pares en la seva reparació, sense esperar a final de curs.
  2. Participar en la valoració i avaluació del projecte de socialització.
 Responsabilitat dels pares/mares
  1. Pagar les quotes de l’AMPA.
  2. Vetllar per a que els seus fills/es tinguin cura i facin un bon ús del material socialitzat.
  3. Les famílies s’hauran de responsabilitzar de reparar o reposar tant el material d’ús personal que s’hagi fet malbé com el material socialitzat de l’escola.
  4. Col·laborar en la preparació del tot el material que els/les alumnes necessiten per començar el curs.