Caminada de la comunitat educativa de l’escola de La Riba als bolets pintats de Poblet

La comunitat educativa de l’escola de La Riba descobreix el bosc pintat de Poblet, una ruta micològica ideal per descobrir amb nens i conèixer l’excepcionalitat dels boscos de Castellfollit del Paratge Natural d’Interès Nacional de Poblet.

Una quarentena de caminadors entre mestres, famílies, exalumnes, veïns i un bon grapat de nens i nenes de l’escola s’han reunit avui diumenge per passejar amb un ambient fresc i humit al llarg de tres hores pels boscos de les Muntanyes de Prades.

Una manera diferent de descobrir els bolets amb els nens. Així, anar al bosc pintat de Poblet, és una singular i divertida manera de convertir-se en caçadors de bolets i descobrir una part del Parc.

Al bosc pintat de Poblet hem descobert la singular ruta del bosc de Castellfollit. Una ruta micològica on trobem els bolets pintats als arbres que es dibuixen col·locant-nos en una situació visual concreta.

El bosc de Castellfollit, on es troba el bosc pintat de Poblet, conté una gran diversitat micològica. S’hi han comptabilitzat més de 700 espècies diferents. També pot ser una manera diferent de descobrir els bolets amb els nens ja que durant la ruta hem anat trobant diferents panells informatius sobre algunes espècies.

Aquest itinerari comença a l’àrea de lleure de la casa forestal de Castellfollit, per arribar-hi cal seguir la carretera de Poblet a Prades i al punt 6.5km cal agafar la pista de l’esquerra. Ambos itineraris permeten veure tots els bolets dels arbres.

Fins i tot hem trobat bolets dels bons! Rovellons, fredolics…  fins i tot alguns peus de rata!

Una excursió en plena natura, establint vincles amb al territori i creant sentiment de comunitat educativa!

(Per veure més fotografies, cliqueu aquesta última)

La sortida ha estat organitzada per l’AMPA de l’escola

amb la col·laboració del comitè ambiental i de