Participació a la VI Fira “tastet de ciències” a Reus

El Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp organitza una fira científica a Reus en la que es troben escoles, instituts i institucions que volen compartir experiències de l’àmbit científic matemàtic i tecnològic. Enguany la nostra escola ha participat per primera vegada amb una proposta matemàtica: Treballem amb Pretangrams.

Al llarg de la tarda del passat dissabte, els alumnes de cinquè han fet trencar el cap a grans i petits amb tres propostes diferents usant dos tipus de tangrams:

• Amb el tangram de Median format per 4 triangles rectangles han proposat cercar quadrilàters.
  • Amb un altre tangram de cinc peces format per 2 triangles grans, 2 de petits i un quadrat han proposat la construcció de tot tipus de figures.

Ha estat una experiència única en la que els alumnes han gaudit abans: preparant les activitats i practicant per ser uns experts en la composició i descomposició de figures el dia de la fira, durant: fent pensar a tothom que s’apropava a la nostra taula i després: amb el reconeixement de mestres i la resta de companys a l’escola.

Ja estem pensant en la nova proposta que farem l’any vinent.