Arqueòlegs del Guillem Fortuny

L’alumnat de 4t ha estat treballant la prehistòria durant el segon trimestre. Al llarg d’aquest temps han dut a terme diverses activitats relacionades amb el tema, com ara fitxes, Kahoots i, fins i tot, una sortida a les Coves de l’Espluga de Francolí.

Com a activitat complementària i amb riquesa digital, hem destinat dues sessions a treballar la robòtica. Però… de quina manera, si a la prehistòria no hi havia robots?

Doncs molt fàcil! L’alumnat s’ha convertit en arqueòlegs que havien de buscar restes prehistòriques, fos en coves o en jaciments. Per poder accedir-hi, havien de crear un robot que els ajudés en la investigació amb Lego Spike Essential i, posteriorment, programar-ne els moviments.

Un cop finalitzat el muntatge i la programació, cada grup havia d’exposar el seu robot i explicar per què havien escollit aquell model, com l’havien programat i de quina manera els ajudaria en la investigació arqueològica.

Van sorgir idees molt curioses i enginyoses: des de vehicles que es desplaçaven per explorar el terreny, robots amb llums per il·luminar l’interior de les coves, fins a llanxes per navegar per coves aquàtiques amb braços extensibles per recollir restes de les parets.

Han estat unes sessions molt enriquidores en què l’alumnat ha pogut treballar la creativitat, el pensament computacional i els continguts de la prehistòria, alhora que han reforçat el treball en equip i la col·laboració.

Explorar el passat amb eines del present és una manera fantàstica de preparar-nos per al futur!

oppo_2
oppo_2
oppo_2
oppo_2
oppo_0
oppo_2

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>