Ambients a EI

Des de fa 3 anys, hem iniciat un canvi metodològic a l’Educació Infantil. Aquest està centrat en l’infant per tal que pugui tenir un aprenentatge significatiu i vivencial.

Els ambients són espais preparats pels mestres, amb gran quantitat i diversitat de materials, en un ambient acollidor que permet als infants construir els seus propis aprenentatges a partir del joc, l’experimentació i el treball cooperatiu sense necessitat de la directivitat de l’adult.

El paper de l’adult és de facilitador i impulsor dels processos de construcció personal i interacció social de l’alumnat. Observa als infants i en fa documentació per tal de poder avaluar els processos d’aprenentatge.

Respectem sempre els diferents moments maduratius i els interessos dels infants, permetent i entenent les intel·ligències múltiples que s’esdevenen a l’ambient.

Els ambients fomenten l’autonomia de l’infant, l’esperit crític, el respecte a la diversitat de ritmes i espais, l’aprenentatge i interacció entre iguals, ja que es fan en agrupacions flexibles i internivells (els infants de p3 p4 i p5 es barregen en els diferents ambients disponibles) deixant que siguin els infants qui escullen voluntàriament l’ambient al que volen anar. Aquests són de lliure circulació.

Els ambients es realitzen a diari en una sessió d’1h’30m després del pati. Finalitzen en una assemblea amb el seu grup de referència on es comparteixen les diferents experiències viscudes.

Els ambients dels que disposem són: petits artistes, experimentació, arquitectes, joc simbòlic i moviment.

També es fan però a nivell grupal, ambient de llengua i mates, tot i que hi ha aspectes que es treballen simultàniament als diferents ambients.

AQUÍ TENIU UN RECULL D’IMATGES