Hi ha Pau després de la Guerra? La Lumnie va viure la guerra de Kosovo.

Aquesta setmana amb motiu del dia internacional de la pau i la no violència, l’escola Casablanca ha volgut compartir amb l’alumnat de 6è l’experiència d’una dona Kosovar Lumnie Beqaj, que va migrar a Espanya després del conflicte armat del seu país. Ens va explicar la sensació de por i d’inseguretat que una nena viu en un ambient armat i hostil , quan aquest país va viure la guerra els anys 1998-1999.

Per nosaltres ha estat un referent i un model. És una noia que treballa a un hospital, a primera línia amb la pandèmia, tot i que ha estudiat per pilotar avions i lluita cada dia per aconseguir-ho. Ella no renuncia als seus somnis, però és realista i treballa de valent per poder fer el seu somni realitat.

Des de l’escola volem construir un ambient de no violència , convivència i respecte,  empoderant als valents i les valentes per denunciar la injustícia, l’assetjament i la violència. Volem que els nostres alumnes sàpiguen cuidar, ajudar i respectar als seus companys.

Per això portem dos anys debatent i reflexionat sobre els que és violència i el que no es violència; primer amb l’alumnat llegint el llibre del Club dels Valents i Valentes, posteriorment amb els/les mestres en tertúlies pedagògiques llegint:

“ Los niños y la violencia” i el IDEALOVE&NAM i ara ho volem fer amb les famílies, també mitjançant unes tertúlies pedagògiques que ens ajudaran a aprendre i reflexionar  des de escrits basats en evidències, al voltant del tema principal: violència 0 des dels 0 anys.

Tots els membres de la comunitat educativa esteu convidats.