Grups Interactius

Una de les activitats més motivadores i exitoses que realitza l’Escola Casablanca des del curs escolar 2017-2018 són els GRUPS INTERACTIUS. Els grups interactius (G.I) és una actuació educativa d’èxit identificada per la Comunitat Científica Internacional, com una de les organitzacions de l’aula que promou més aprenentatge entre l’alumnat i una millora de la convivència.

Consisteix en fer agrupacions heterogènies en l’aula on més d’un adult dinamitza el treball de l’alumnat i es proposen 4 o 5 activitats ( de llengua o de matemàtiques), cadascuna amb una durada d’uns 20 minuts. Els adults poden ser professorat i voluntaris (familiars, exalumnes, practicants/es…). És pretén, entre d’altres objectius; disminuir la competitivitat, generar solidaritat i augmentar l’aprenentatge acadèmic, potenciant la interrelació dels alumnes i cooperant entre tots/es perquè puguin realitzar l’activitat, mentre l’adult potencia i modera les activitats i ajuda a que tots els alumnes participin. La diversitat en les interaccions a través d’un diàleg igualitari, suposa un potencial per a l’acceleració de l’aprenentatge de tot l’alumnat i la millora de la convivència.