Ambients a educació infantil

A infantil treballem molt la lectoescriptura des de diferents vessants; sempre de manera vivencial i significativa. Una de les que més els hi agrada als nostres alumnes és practicar-la  en els nostres ambients: l´Hospital, el Supermercat i el Restaurant Casablanca. Estan muntats en un espai del passadís de l’escola a la zona d’Educació Infantil i estan  proveïts de diferents materials de joc simbòlic, així com material específic per a l’aprenentatge.

Un cop a la setmana, dividim la classe en 3 grups i van al Supermercat, al Restaurant o a l’Hospital. Allà, a part de fer joc simbòlic, s’inicien a la lectura, a escriure i a comptar de manera lúdica, funcional i significativa.

Els infants es mouen per cada espai lliurement, encara que cadascú té un rol designat, segons l’ambient, que han d’interpretar: venedors/es, caixers/es i compradors/es, al Supermercat,  metge/sa, dentista, infermer/a o pacient a l’Hospital;  comensals, cuiners/es o cambrers/es al Restaurant…etc.

Als AMBIENTS DE LECTOESCRIPTURA treballem per aconseguir els següents objectius:

1. Aprendre vocabulari específic, fórmules de cortesia i frases correctes de cadascun dels ambients.

2.Treballar la lectoescriptura mitjançant diferents materials : cartells, receptes, llistes de la compra,  agendes…etc.

1. Desenvolupar els diferents rols de joc simbòlic d’acord a les normes i especificitats de l’ambient.

4.Elaborar frases i/o converses amb estructures sintàctiques correctes que els ajudin a millorar la seva comunicació oral.

1. Reconèixer la funcionalitat de l’escriptura i dels nombres.