Què són els projectes etwinnig? Com els treballem a centre?

Els projectes eTwinning afavoreixen l’aprenentatge en col·laboració: els alumnes aprenen uns dels altres, interactuen, es comuniquen i, d’aquesta manera, se senten responsables del seu propi aprenentatge.

Un projecte eTwinning s’inicia amb la participació mínima de dos professors de nacionalitat diferent. Posteriorment, s’hi podran afegir més professors de qualsevol nacionalitat. El tema serà qualsevol acordat pels professors participants.

Una vegada aprovat el projecte, els professors i alumnes participants disposen d’un espai segur de treball (TwinSpace) on dur a terme totes les activitats.

En aquest espai virtual els participants trobaran eines com blogs, fòrums, galeries d’imatges, gestors de continguts, xat, eina de videoconferència, etc. En el nostre cas hi accedeix només el mestre que participa en el projecte i puja les tasques realitzades pels alumnes.

En definitiva és la nostra finestra a la resta d’Europa.

Actualment tenim uns quants projectes etwinning en marxa:

SCHOOL CONNECTION

Intercanvi amb el centre escolar unitari de la vila de Valdepeñas de la Sierra, Guadalajara.

La nostra escolar va trobar interessant, en aquesta ocasió, compartir l’experiència amb un centre peninsular, amb la particularitat que aquest de Guadalajara reuneix, només, 5 alumnes de diferents nivells educatius, alguns d’ells NEE, i compartint un únic espai físic. L’escola està gestionada per tres educadors: direcció i dos mestres.

Per l’escola castellana, rural,  ha de suposar sense dubte, un repte, el haver de relacionar-se no sols amb una escola de ciutat industrial, com ara la nostra, amb un percentatge significatiu d’alumnat immigrant i amb bastants més alumnes per aula. Repte i motivació. Ja la percebem. I repte i motivació el mateix per l’escola Casablanca.

GET TO KNOW ME!

ETwinning entre la nostra escola i un centre escolar de Turquia. Els nens i nenes de sisè de primària realitzaran diferents intercanvis al llarg del curs per conèixer de més a prop la cultura de Turquia. Els alumnes de totes dues escoles faran una presentació sobre ells, parlaran de les tradicions que més els hi agraden del país on viuen, explicaran com són les seves escoles i com és el seu dia a dia, entre d’altres. D’aquesta manera, es podran arribar a conèixer i compartir experiències. De ben segur que tots ens enriquim molt amb aquest projecte!

A CHRISTMAS WISH

Intercanvi escolar entre la nostra escola i escoles de Romania, Polònia, Itàlia i Espanya. Nenes i nens entre 4 i 7 anys, els nostres els petits de 6 anys. El aprofita la celebració del Nadal per a posar l’anglès, de manera significativa, a l’aula  (o a la pantalla, en el cas de les escoles no operatives per confinament!). Hi haurà un intercanvi d’un retrat de cada alumne, d’una felicitació de nadal, de nadales locals i d’una de ben popular en anglès, Jingle bells, cantada des de casa amb la col·laboració de les famílies: l’ensenyament digital a l’escola i a la llar. A banda, però igualment important, el projecte ha de permetre la discussió pedagògica entre els centres participants, com ara també vol portar de manera tangible als nostres nens la diversitat cultural de la nostra àrea geogràfica, i la importància de l’anglès com a llengua franca.

Ciao! Qué tal?

Intercanvi escolar amb Itàlia els alumnes de 2n , fan intercanvi d’informacions entre penpals (amics per carat) a través de postals, al llarg del curs.

Nice & Hardworking

Intercanvi dels alumnes de 3r amb Turquia i Polònia. Treballem la personalitat a través dels adjectius i els adverbis de freqüència: I am always kind and hardworking.

Properament iniciem els següents projectes:

Easter cards exchange: Portugal, 1r

Loving Greece: Grècia, 2n

Us deixem algunes imatges i un vídeo per a que us feu a la idea!