Jornada Comunitats Aprenentatge 30 març 2019

El matí del 30 de març de 2019 ha estat molt interessant. Un grup de mestres, famílies de la junta del AFA, representants del Consell Escolar i de l’equip educatiu del menjador ens hem reunit a la Casa de Mar (Barcelona) en una trobada anual de Comunitats d’aprenentatge de Catalunya.

Hem escoltat una conferència a càrrec de Sandra Racionero “Neurociència i amistat: el poder de les interaccions”. Tot un descobriment sobre com els sentiments i les emocions afecten al sistema neuronal de les persones i la importància d’establir relacions de qualitat per a millorar la convivència escolar. I com les pràctiques d’èxit de les comunitats d’aprenentatge (tertúlies literàries, grups interactius, extensió del temps d’aprenentatge….) ajuden a afavorir la creació de relacions lliures i de qualitat.

Després d’un breu descans hem gaudit de diferents experiències en Comunitats d’aprenentatge de la mà de L’escola bressol Cappont (Lleida), l’institut-escola Serra de Miramar (Valls) i els alumnes de l’escola Mare de Déu de Montserrat (Terrassa). Tots ells ens han explicat com els seus centres educatius han millorat la convivència escolar i la resolució de conflictes a través del diàleg i les pràctiques d’èxit educatiu.

Finalment una tertúlia dialògica sobre un fragment del llibre “En busca de la memòria” d’Erik Kandel.

Hem estat acompanyades per Bernat Oró. Ell és director de l’escola d’adults de La Verneda i el formador del claustre en la fase de sensibilització en Comunitats d’aprenentatge.

Volem agraïr la participació de les famílies i de l’equip de monitores. Ha estat un plaer compartir el matí amb vosaltres, tot el que hem après i el que hem compartit. Segur que trobarem més oportunitats de tornar a gaudir d’experiències semblants obertes a més participants.

Moltes gràcies.