El treball per projectes

Que es preten amb el treball per projectes?

• Ajudar a créixer: Descobrir, assajar, verificar i treure conclusions, d’aquesta manera, progressivament els alumnes anticiparan cada vegada millor aquells fenòmens que els envolten i es faran cada vegada més autònoms en el seu aprenentatge.
  • Desenvolupar la capacitat de raonament i l’esperit crític: Imaginar possibles solucions, extreure generalitzacions i contrastar-les amb la realitat per a validar-les.
  • Ensenyar a formular preguntes: Incentivar la necessitat de comprendre l’entorn per tal de poder preveure els esdeveniments. I quan la previsió no concordi amb la realitat, poder formular noves preguntes que els hi permetin desenvolupar l’esperit crític.
  • Ensenyar a aprendre: Partim de la base que l’aprenentatge no és només assolir coneixements. Per aprendre cal anar construint el pensament, és a dir raonar i prendre consciència d’aquest procés.
  • Socialitzar: El contrast d’opinions mitjançant el diàleg ajuda als alumnes a desenvolupar la seva capacitat d’atenció i de respecte vers els altres.
  • Culturitzar: Els alumnes han d’arribar a comprendre i tenir el màxim de coneixements sobre el món actual per poder participar en els debats i escollir les opcions socials que se’ls hi ofereixen.
  • Aprendre jugant : és una forma de desenvolupar l’intel.lecte i alhora afavorir l’autoconfiança.