REUNIÓ DE FAMÍLIES CURS 2017-18

          REUNIÓ D’INICI DE CURS 5è.

          CURS 2016 – 2017

 

  1. EQUIP DOCENT

Especialistes externs al centre:

Èlia Vidal: Psicopedagoga de l’EAP [Equip d’Assessorament Psicopedagògic]

Mercè Abad: logopeda.

DIES DE TUTORIA (cal concertar cita prèvia)

5è. A David: Dilluns de 12:30 a 13.30 h

5è. B Sira: Dilluns de 12:30 a 13.30 h

 

  1. NORMES DEL CENTRE
  • Puntualitat: És molt important arribar puntuals a l’escola. Recordeu que l’hora d’entrada és a les 9.00 i hi ha 10 minuts de marge per anar entrant. L’hora de sortida es a les 12:30 al migdia i a les 16.30h a la tarda. A les hores de sortida, tant al migdia com a la tarda, els nens i nenes sortiran sols per la porta de la
  • Els nois i noies de cinquè entren sols, però si ens heu de comunicar qualsevol aspecte que considereu important podeu entrar per parlar amb nosaltres,
  • Medicaments: sempre amb autorització signada i recepta del metge.
  • Polls: Els nens i nenes amb polls han d’evitar venir a l’escola fins que no s’hagin eradicat.
  • Roba: marcada amb el nom i amb beta (cal que se’n responsabilitzin).

Recordeu que per fer educació física cal que portin una samarreta de recanvi. Els nens i nenes a aquesta edat comencen a fer el canvi. Qui ho consideri pot portar desodorant, tovalloleta,…

  • Esmorzar: a cinquè, els nens i nenes continuen esmorzant al pati. Cal que el portin en una carmanyola. No es poden portar sucs ni làctics. És important fer l’esmorzar principal a casa i només un suplement a l’escola. Novetat! Els divendres farem el DIA DE LA FRUITA, han de dur fruita per esmorzar, encara que portin un petit entrepà.
  • Aniversari: Només fins a tercer es fa un petit detallet als nens que fan l’aniversari. Les invitacions de festes de fora de l’escola si són a nivell individual, s’han de donar fora del recinte escolar.

 

  1. CARACTERÍSTIQUES A DESTACAR DELS NENS I NENES DE CICLE SUPERIOR:

A Cicle Superior els/les nens/es no són ni grans ni petits/es, però volen ser tractats com a grans, tot i que els hi costa ser responsables.

Un tret important d’aquesta etapa és el ràpid desenvolupament de la capacitat de raonar, que hem d’aprofitar en els aprenentatges, però també en les seves relacions amb els/les companys/es i amb el món que els envolta ( fomentant la tolerància, l’acceptació d’altres opinions, … )

A Cicle Superior prioritzem fomentar l’autonomia i la iniciativa personal els ajudarà a transformar les idees que tinguin en accions i a ampliar les seves habilitats socials. Volem formar persones que siguin capaces d’entendre la realitat que els envolta i que sigui capaces d’actuar-hi d’una manera responsable i crítica. Entenem que l’escola està immersa en la societat a la què pertany i per tant no podem aprendre paral·lelament al què passa al món.

 

  • Seguirem utilitzant l’agenda per poder anotar tot allò que els professors considerin necessari pels alumnes.
  • Considerem molt important l’organització del treball en grup i la posterior autoavaluació dels seus resultats col·lectius.
  • Les assemblees setmanals per comentar tots els aspectes que afavoreixen o obstaculitzen el correcte funcionament de l’aula i per potenciar l’esperit crític que els alumnes comencen a mostrar en aquestes edats.Quan més aspectes es qüestionin més enriquiment persona i col·lectiu.
  1. ORGANITZACIÓ D’AULA
  • Rotllana inicial (comprensió i expressió oral, valors socials)
  • Projecte
  • Esmorzar i pati (10:30 a 11h)
  • Castellà (projecte periodisme)
  • Anglès
  • Lectura diària (català i castellà + comprensions lectores i velocitat lectora)
  • Espais d’investigació (circuïts elèctrics, el So, Ponts i camins, ciutats invisibles (art), Còmic i Circ.
  • Espai de comunicació (assemblea, acció tutorial, experts, etc).
  • Art (projectes relacionats amb el món artístic)
  • Música
  • Educació física (iniciació esportiva i QFB)

 Doblaments i desdoblaments

Es continuaran realitzant doblaments -2 professors a l’aula- i desdoblaments setmanals, per tal d’afavorir al màxim l’atenció individualitzada de l’aprenentatge dels infants ja que aquest és un dels aspectes que més potencia el centre.

La llengua anglesa segueix sent una de les prioritats aquest curs. Per això el desdoblament és en anglès augmentant en una hora setmanal les classes amb mig grup en aquesta llengua.

La música es realitzarà 1 hora a la setmana amb el mestre especialista. Educació física es realitzarà 1h 30m amb el mestre especialista.

Les TAC es seguiran treballant de forma globalitzada, continuada i contextualitzada amb tot el treball diari per projectes  que es realitzi dins l’aula.

 

Web: Aquest any s’ha engegat el web de l’escola i els blocs de les diferents classes. Cinquè comparteix un bloc que aniran actualitzant els nens i nenes cada setmana. En aquest bloc expliquem el que va passant a l’aula i algun fet important. Podeu escriure comentaris!

Novetat! Per tal de donar ús i difusió del WEB, totes les informacions aniran per aquest canal. D’aquesta manera també evitem papers (ecològics i sostenibles) i per ser molt més directes, actuals i immediats.

https://agora.xtec.cat/escaiguerols

 

  1. PROJECTES I ESPAIS

Aquest curs continuarem treballant per projectes i espais.

Primer es treballarà el projecte del nom de la classe (CO2 i Rainbow warriors), desprès el projecte lliure que els vostres fills i filles triaran i finalment l’eix temàtic on a cinquè es treballa Catalunya.

Una franja al matí es treballa a partir d’espais d’investigació definits per l’equip de mestres. Els infants aniran rotant per tal de poder fer-los tots i es barrejaran amb alumnes de 3er, 4t i 6è. Aquest any, els Espais treballen els següents aspectes curriculars: ciències, llengua i art.

TASQUES CASA-ESCOLA

Al igual que ja vam iniciar a 1r i a 2n i vam continuar a 3r i 4t, una vegada per setmana, s’emportaran dins la carpeta una feina a fer. Els alumnes tindran una setmana per fer les tasques encomanades i presentar-les a l’escola. Però com ja som els grans cal afavorir la maduresa dels alumnes i el seu compromís amb les feines escolars per tant  també demanarem  tasques esporàdiques que no estan establertes en el dia específic i que ens ajudaran a desenvolupar el treball d’aula i els projectes.

L’objectiu segueix sent que agafin l’hàbit i la responsabilitat d’organitzar-se en les pròpies tasques i òbviament que vagin creixent en el seu coneixement.

És molt important que a casa tinguin el seu propi espai i que es pacti amb ells/es per decidir en quins moments faran aquestes tasques.

 

  INFORMES I ÀLBUMS I ENTREVISTES

Al llarg del curs escolar, es lliuraran tres informes a les famílies, coincidint amb les vacances escolars. A final de curs aquests informes aniran acompanyats d’unes “notes”  orientatives de l’alumne tal com marca la llei.

Àlbums: Novetat! ARA NOMÉS UN A FINAL DE CURS APART DELS RECULLS  DE PROJECTES QUE ES FARAN CADA COP QUE N’ACABIN UN.

De la mateixa manera, les tasques  investigacions que realitzin els nens i nenes a l’aula al voltant dels projectes que estiguin treballant es recolliran en diferents àlbums o suports que s’entregaran al llarg del curs.

Al finalitzar tots els cursos i també aquest curs de Primària, es realitzaran unes proves verticals a nivell intern i de diferents matèries per poder establir una referència  de l’evolució de l’alumnat.

Els tutors convocaran a les famílies per fer, com a mínim, una entrevista durant el curs escolar. Però les famílies podeu demanar atenció dins dels horaris marcats sempre que ho considereu oportú.

 

  1. SORTIDES I EXCURSIONS

             DIA

                LLOC

                    HORARI

23 d’octubre Riells del Fai – St. Adrià del Besòs Tot el dia
11 de gener Teatre Matí
4 i 5 d’abril Colònies Dos dies
Sortida relacionada amb el projecte

 

També es realitzaran les sortides i activitats emmarcades dins la Programació Estable organitzada per l’Ajuntament de Santa Perpètua.

I comptem amb visites de persones expertes en determinats temes que puguem relacionar amb els projectes.

 

  1. FESTES

A l’escola celebrarem les festes tradicionals catalanes. Com cada any ens caldrà la vostra col·laboració en aquelles celebracions i activitats on la vostra participació sigui imprescindible però qualsevol col·laboració que vulgueu fer-nos  sempre serà benvinguda.

 

  1. OBJECTIU GENERAL D’ESCOLA

Enguany l’objectiu de l’escola és SOS al món. A partir d’aquest tema hem triat els noms de les classes i es faran diferents activitats al llarg de tot el curs i el projecte inicial. Com ja sabreu els alumnes de 5è. A han triat ser la classe dels CO2 i els de 5è. B la classe dels Rainbow warriors.

 

  1. PARTICIPACIÓ DE TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA
    • Participació al Consell Escolar.
    • Espais de Reflexió.

 

 

Davant de qualsevol dubte o pregunta, estem a la vostra disposició per treballar plegats en l’educació dels vostres fills i filles . Moltes gràcies!

 

 

David i Sira.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>